Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Dyrt att fiska på försvarsområde

Publicerad 2015-07-30 17:10:25 i Natur och friluftsliv, Regionalt,

  Det kan bli dyrt att fiska på militärt försvarsområde. Det fick två män erfara, trots att det varken handlade om sabotage, spioneri eller terroism utan bara två stycken personer som tänkte pröva fiskelyckan. De hade begett sig till Väddö skjutfälts lägerområde och där parkerat sin bil. och sedan tagit sig till fots till lägerområdet, där det råder permanent tillträdesförbud. Trots att det fanns varningsskyltar uppe och en blinkande lampa som betyder att skjutning pågår så förstod inte männen att det var förbjudet att vistas där.
  Det dök upp en militär som upplyste dem om att det rådde permanent tillträdesförbud på området och de ombads visa legitamation. Föga skulle de tro att det senare skulle kallas till Berga örlogsskola för förhör med militärpolisen en månad senare och detta skulle sedan mynna ut i att de fick böter på 11 600 kr och inte en endaste fisk hade lyckats fånga under den fisketuren. Kan inte kallas annat än ett riktigt bottennapp för dem. Men jag trodde att de flesta var medvetna om att militärtområde som är skyltat är förbjudet för obehöriga att vistas på. Det är inte vem som helst som får vistats på LVSS, Väddö Skjutfält eller Ytterskär som vi i ortsbefolkningen brukade säga. Det är nog knappast alla som är fastboende där som har varit där, även om jag har varit där. Det brukar bli dyrt för dem som upptäcks där och det fick dessa herrar erfara...
 
/Ma
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: trollet

Publicerad 2015-07-31 12:41:15

Oh, maximal otur och lite klantigt... hihi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela