Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Ytterligare en partiledare som avgår

Publicerad 2015-01-29 19:47:04 i Allmänt,

  Nu har ytterligare en partiledare meddelat sin avgång. Den senaste i den skaran är nu Göran Hägglund (KD). Någon som det kom som en överraskning för var för var den före detta statsminstern Fredrik Reinfeldt. Han verkar inte ha haft någon som helst aning om att Göran Hägglund planerade att avgå precis som han själv gjorde för ett antal månader.
  Kanske har Alliansens valförlust gjort att de gamla Alliansledarna fått nog och ser sig om efter någon annan sysselsättning. För det är inte många av de gamla Alliansledarena kvar. Jag tror att det är Annie Lööf och Jan Björklund som är kvar av den gamla Alliansens ledare. Det är nog bara att konstatera att de inte trivdes i rollen som oppisition.
  Det verkar också som om det är snabb åtgång på partiledare. Det var bara för i tiden som de gamla partiledarna satt där länge och väl. Nu verkar det snarast om de när de har blivit riktigt välkända för att leda ett parti ska bytas ut.
  Vem är då den som kommer att efterträda KDs Göran Hägglund. Ännu är nog knappast svaret giviet även om det ryktas en del om det. Någon som det ryktas om kan göra det är Lars Adaktusson. Någon som det också spekuleras om är Ebba Busch Thor som är kommunalråd i Uppsala. Vilken jag känner till ytterst lite om. Även en annan kvinna har nämnts som kandidat och det är deras gruppledare i riksdagen Emma Henriksson. Så det är nog ganska osäkert om vem de kommer att välja och det kan nog även finnas fler kandidater än de som är uppräknade här.
 En sak är dock säker och det är att Göran Hägglund har gjort sitt som partiledare för KD och nu får någon annan ta vid. Vem denne person är är dock ännu inte avgjort. Men vi lär väl få se vem det blir framöver...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Jessica Högberg

Publicerad 2015-01-30 11:34:31

Råttorna flyr ett sjunkande skepp... poppade upp i huvudet när jag läste... Önskar dej en fin helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela