Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Kommunen svartbyggda parkeringsplats

Publicerad 2015-01-28 19:14:26 i Regionalt,

  Nu har det uppdagas att Norrtälje kommun har en svartbyggd parkeringplats inte långt ifrån Busstationen i Norrtälje. Det är tre år sedan bygglovet gick ut och fortfarande används parkeringsplatsen. Mest av folk som pendlar med bussarna till och från Norrtälje.
  Det lustiga i det här är att det är Gatu- och parkavdelningen som har anlagt parkeringen. Samma avdelning har också ansvar för att reglerna kring detta följs och nu kan de belagda med byggsanktionsavgift pga att parkeriingen finns kvar. Den borde ha varit borta för tre år sedan. Dessutom har det lämnats in en anmälan om svartbygge om den aktuella parkeringen. Så nu kan man säga att Gatu- och parkavdelningen är i blåsväder. Som om det inte vore nog med detta, så är en del av parkeringen också uthyrd till privata aktörer. Så det blir nog inte helt lätt att få rätsida på detta.
  Det är bara att konstatera att det i denna kommun går bra att slå upp ett svartbygge. Kanske hade Gatu- och parkavdelningen hoppats på att det skulle gå så lång tid att parkeringen helt enkelt skulle hamna inom tidsramen att den skulle få bli kvar ändå.
  Men så lär nog knappast bli fallet med denna parkering, även om det saknas parkeringsmöjligheter i dessa kvarter, så har nu någon lämnat in en anmälan om svartbygge och då måste det tas itu med denna och detta innebär nog med stor sannorlikhet att parkeringen snart är puts väck. Så kan det gå om man bygger svart. Till och med för en kommun som Norrtälje...
 
/Ma
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Veiken

Publicerad 2015-01-29 15:30:48

Svartbygge? Dom får väl måla eländet vitt. Politiker brukar ju trolla med allt! ;)

Svar: Ha-ha. De kan väl testa med det...
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela