Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

En sekt i Sveriges Riksdag

Publicerad 2015-01-26 18:59:46 i Allmänt,

  Nu har maktkampen i SD kommit att visa att de finns de som vill lika SD vid en sekt. Partiet är toppstyrt hävdar de, precis som en sekt. SDs partiledning för sin maktkamp  och deras sätt att hantera de interna konflikterna i partiet är på samma sätt som inom en sekt. Därtill lär även bristande lojalitet längre ner i partiorganisationen bestraffas hårt. Bara det får en som känner till lite om sekter att få SD att framstå som en sekt.
  En mycket betydelse full sekt vars interna bråk lär få inflytande långt mer än man vanligtvis tänker sig att en sekt ska få. Även jag tycker att SD framstår som en sekt. De verkar vara ett mycket toppstyrt parti med ett antal lydiga undersåtar under sig.
  De verkar på något vis mera påminna om en religös sekt än ett politiskt parti. De har en partiledare med mycket stark utstrålning (Åkesson) och hans eventuella efterträdare lär nog knappast heller sakna den saken. Deras predikningar om stoppa invandringen är också mer att likna vid ett religöst anförande än ett poltiskt tal. Så det där snacket om att SD skulle vara en sekt blir jag knappast förvånad över.
  Kanske dags också för SD att börja uppföra sig som en sådan också? Vi vet ju vad en del andra sekter har kunnat ställa till i vårat land förrut. Så jag tror nog att SD mest är ute efter mer mediautrymme för sitt predikande om stoppa invandringen...
 
/Ma

=

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Jessica Högberg

Publicerad 2015-01-27 10:41:54

Dom har lyckats bra för mediatid får dom massor:(

Postat av: Veiken

Publicerad 2015-01-28 09:20:10

Vad dom än är så är det dags att sätta P. för deras framfart. Hur är den stora frågan!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela