Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Drogade av ugnsplåten

Publicerad 2015-02-25 20:30:58 i Allmänt,

  Slarv med disk och rengöring kan ställa till med mycket. Det fick en familj från Sollefteå erfara. De tros ha blivit drogade efter att ha ätit mat som tillagats på en ugnsplåt som vekrar ha används till att tillverka droger på. Menyn i måndagskväll hos den nyinflyttade familjen bestod av köttbullar och pommes frites. Men nästan genast började personerna som ätit av maten att bli kraftigt påverkade. De blev så påverkade att de måste åka till sjukhus och där riktades snart misstankarna mot ugnsplåten.
 Ett av barnen som inte hade ätit av pommes frites hade undvikit att bli påverkad och därav drogs slutsatsen att det skulle vara ugnsplåten som är boven i dramat. Antagligen hade ugnsplåten används till att tillverka hallucinogena droger och inte blivit ordentligt rengjord emelllan. Det är inte så enkelt att få bort dessa spår av hallucinogena droger, så jag gissar ett en vanlig diskning inte hjälpte.
  Vad jag däremot också har fått lära mig, är att man ska vara försiktig med ugnsplåtar och helst använda smörpapper för slippa få gamla matrester när man bakar och lagar mat i ugnen. De bränner så lätt fast blir svåra att få bort. Men så kan det gå när man slarvar med ugnsrengöringen och har man nyligen flyttat in där någon annan har använt ugnen, så kan det vara på sin plats att använda bakplåtspapper tills man har gjort ugnen så ren att man är säker på att det inte finns några spår kvar sedan den förra personen/personerna som bodde där. För det tar ett tag att bli av med sådant här otyg...
 
/Ma
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: IngerRozén

Publicerad 2015-02-26 11:42:46

Hej.Märkligt.Man lägger väl inte,åtminstone inte jag,mat på ugnens galler?Då har man ju en bytta att lägga maten
Kram,Inger i !

Svar: Antagligen lade pommes frites direkt på ugnsplåten. Jag brukar använda bakplåtspapper i dessa fall. Men andra kanske inte gör det och de kanske också använde långpannan som brukar finnas i ugnen.
Ma

Postat av: Veiken

Publicerad 2015-02-27 03:26:06

Du milde. Vilken grej. Jg undrar om man kan få fast på de tidigare hyresgästerna....

Svar: Det undrar jag också...
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela