Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Min värstingbil

Publicerad 2015-08-30 17:45:41 i Nöjen,

    Läste i Expressens Allt om Bilar att de listade ett antal bilar som de ansåg vara både bra och billiga att utgå ifrån om man ville få sig en riktigt snabb bil. Med lite trim och en gammal budgetbil liknande  min Volvo 850 kan man mycket lätt fixa sig en supersnabb på hela 330 hästkrafter. Men då fär man utgå ifrån en T5 istället. 
  Jag hade faktiskt inte någon aning om att det var så lätt att trimma upp en sådan bil som jag har och dessutom så pass billigt. Det skulle kosta ungefär 8000 spänn att göra det Så det kanske inte är så konstigt att man blir bemött som om man gärna skulle vilja trampa på gaspedelen när man kör omkring med en sådan bil. Dessa bilar är ju också väldigt populära hos ett visst gäng bilentuaser som brukar ägna sig just åt att trimma bilar.
  Min som jag åker omkring med brukar jag dock ägna mig åt att frakta diverse olika prylar mellan Mitt Sommartillhåll och lägenheten samt att den brukar få vara min trogna följeslagare då ska besöka Byggvaruhusen på jakt efter byggmatrial till Mitt Sommartillhåll. Men nu vet jag att denna bil ser ut som en riktig budgetvärsting som lär att vara supersnabb, åtminstone om man har trimmat den. Men jag trivs utmärkt med min gamla Volvo 850 som dock inte är gul utan mörkröd och utav  mig benäms som vinröd. Dvs mörkröd metalic är färgen. Undra om Expressen har någon undersökning om hurdanna bilarnas ägare är i förhållanden till färg och märke och modell. Tror inte att jag riktigt passar in i den mallen i så fall. Antagligen ska väl jag som är 50 + köra någon riktig tantbil och inte en sådan här bil som så lätt kan göra om till ett fartvidunder...
 
/Ma
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Augusta

Publicerad 2015-08-30 18:16:29

Haha där ser man. Man skall aldrig säga aldrig, helt plötsligt kanske din bil också är trimmad och damen på 50+ sitter vid ratten och kör som en, i våra ögon, galning på vägarna :)

Svar: Har jag inte fått några fortkörningsböter ännu, så kanske jag riskerar att få några med denna kärra. Men jag brukar försöka hålla mig inom hastighetsgränserna. Åtminstone på de allmänna vägarna.
Ma

Postat av: Veiken

Publicerad 2015-08-30 21:32:21

Du får nog flytta till Tyskland eller något annat "körafortland" om du tänker trimma din bil! :)

Svar: Är nog knappast någon risk att jag trimmar denna bil. Men tröttnar jag på den kan jag kanske sälja bort till den någon som gör det. Den lär ju vara utmärkt till detta ändamål.
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela