Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Inte bara Sverige jagar ubåtar

Publicerad 2015-04-28 19:57:41 i Resor,

 
 
 
  Det är inte bara Sverige som jagar främmande ubåtar som kränker våra farvatten. Även i Finland jagas det främmande ubåtar. Närmare bestämt utanför Helsingfors. Där har Finland varningsbombat ett undervattensföremål. Så det är inte bara Sverige som bedriver ubåtsjakter. Nu har vårat grannland även börjat att göra det.
  Ett misstänkt föremål i vattnet har observerats av tre olika fartyg. Så de verkar ha ganska starka bevis för något finns där. Nu får vi se om Finland lyckas med det Sverige inte har lyckats med. Dvs visa upp denna främmand undervattensverksamhet. Men jag tror att deras resultat blir lika klent som vårat i det fallet.
  En sak som dock är säkert är att Finlandsfärjorna har fått ändra kurs pga denna ubåtsjakt då det pågår sökarbete i deras farled. Var exakt denna händelse som fått denna ubåtsjakt att starta vill inte finska försvaret tala om. De säger bara att exakt var händelsen inträffat vill finska försvarsmakten inte gå in på, men skriver däremot i ett pressmeddelande att det ska ha skett innanför Finlands territorialvatten och nära dess yttre gräns utanför kusten vid Helsingfors.
 Det verkar som någon är nyfiken på även hur Finland ser ut under vattnet och förut var det på Sverige. Har de kanske tappat intresset för Sverige nu och riktar in sig på vårt grannland Finland. Jag bara undrar vad är de nykna på och varför är det de? Men de kanske förberder sig inför något stort. Vilka det är som ligger bakom vill jag inte ha några teorir om. Men jag är inte helt säker längre på att det är Ryssland pga att Finland tillhör väl Warsapakten om jag inte misstar mig. Så nu får jag ta mig en funderar på vilka jag tror kan ligga bakom detta...
 
/Ma
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Fenixmona

Publicerad 2015-04-29 07:18:59

Det kanske ger sig eller också inte, kanske är det nerverna som spökar för politikerna som väl vet att både Finland o Sverige har alltför dåliga försvar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela