Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Mellingbyholms flygplats viktig i ubåtsjakten

Publicerad 2014-10-22 19:38:34 i Allmänt,

  Nu har Mellingbyholms flygplats utanför Norrtälje blivit viktig i ubåtsjakten. Det är så att Frivilliga Flygkåren hjälper till i spaningarna efter den misstänkta främmande ubåten. Dessa plan utgår ifrån Mellingbyholms flygplats. Frivlliga Flygkåren var en av de första organisationerna som omdelbart fick hjälpa till i letandet efter den misstänkta ubåten.
  De hjälper till med att övervaka rörelser på havsytan. Hur många plan som står till förfogande är dock hemligt. Men något plan måste det ju åtminstone vara. Det sades för ett tag sedan att ubåtsjakten trappades ned, men det verkar vara felaktigt, för de fartyg som har legat vid kaj är nu ute till havs igen. Åtminstone enligt de senaste uppgifterna. Så något är på gång. Än verkar inte utbåtsjakten eller vad de nu jagar för något vara över...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Inger Rozén

Publicerad 2014-10-23 11:41:09

HEJ
Det har varit jättespännande att läsa om ubåtsjakten.Och jag blir så arg när dom förnekar om jakten.Då blir det inte troligt.
Kram,Inger

Svar: Visst är det spännande med jakten och jag tror mig vet att de vet betydligt mera än de vill berätta för allmänheten. Det är ju nästan så att man blir sugen på att gå med i någon försvarsorganisation för att få tillgång till lite extra information om denna spännande ubåtsjakt...
Ma

Postat av: Jessica Högberg

Publicerad 2014-10-23 12:42:57

Jag säger det igen, vi har haft ryska ubåtar här i många år. då och då får "dom" för sej att vi måste jaga dom=)) Ha ha...

Postat av: Veiken

Publicerad 2014-10-23 19:37:32

Dom kan lägga av med sökningen nu. Dom finns där, men ingen kan hitta dom!

Svar: Kanske de försöker att stänga in dem i Stockholms skärgård för att på det viset få tagi dem. De måste ju upp till ytan någon gång för att hämta luft och fixa sig nytt käk...
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela