Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Försvunnen bil

Publicerad 2014-11-29 20:45:00 i Regionalt,

  Det är tydligen att Väddö har haft påhälsningar av tjuvar. Det har åtminstone Christer Hilmersson som bor där fått erfara. Han har blivit bestulen på sin Hot rod-bil som han hade i garaget.
 
 
Någon som har sett denna bil? Den försvann troligen någon gång på natten mellan torsdag och fredag i den här veckan. Det verkar som om tjuvarna har varit där och spanat säger Christer Hilmersson till Norrtelje Tidning. Det var heller ingen lätt stöld att göra för tjuvarna måste ha fraktat bort bilen med släp eller lastbil eftersom bilen inte var i körbart skick. Så de kan inte bara ha tagit bilen och kört iväg. De som gjorde det måste nog ha planerat detta ganska noga gissar jag. För hur många tar sig ut till dessa trakter  som ligger inte långt från Mitt Sommartillhåll och dessutom med lastbil eller släp på kvällen. Vägarna därute är ju inte direkt trafikerade där och dessutom mycket smala och krokiga. Så det verkar ju som de som gjorde det hade varit och kollat innan. För det är inte så lätt att hitta rätt i alla avkrokar därute. Ännu mindre lätt när är mörkt. Vet många som har kört fel därute och då har de ändå haft ganska god lokalkännedom. Så jag tror tyvärr att tjuvarna är några som känner trakten ganska väl. Får hoppas att han får tillbaka sin saknade Hot rod-bil som är en hemmabyggd utställningsbil. För den är saknad. Det kan nog de flesta förstå efter att ha läst artikeln i Norrtelje Tidning...
 
/Ma
 
Foto: Hämtar från Norrtelje Tidning "Privat foto".

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: fenixmona

Publicerad 2014-11-30 07:48:25

Bestulen i sitt eget garage...inte klokt! Tänk att tjuvar blir bara fräckare o fräckare...Helt bedrövligt!
Ha en fin 1:a advent! Kramiz!

Postat av: Veiken

Publicerad 2014-11-30 11:29:41

Jag kan inte se bilden och länken funkar inte för mig! Tänk att folk aldrig kan lära sig mitt och ditt! :(

Svar: Hoppas denna länk funkar bättre http://norrteljetidning.se/nyheter/nyheter/1.2742332-hot-rod-bil-stulen-pa-vaddo Annars får Du surfa in på www.norrteljetidning.se för att se bilden på den stulna bilen...
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela