Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

En köpfri dag

Publicerad 2014-11-29 18:25:06 i Allmänt,

  Nu har det lanserats kampanjen En köpfri dag. Den innebär att det är en dag då man inte handlar något alls. Igår var det köpfestsdagen Black Friday, men dagen som kommer efter. Alltså idag är raka motsatsen. För idag infaller istället En köpfri dag. Så idag handlar vi ingenting alls och hoppas att vi kom ihåg att köpa hem allt vi måste igår då det ändå var Black Friday.
  Att Black Friday är ett påfund från handeln tror jag de flesta är överens om. Men vilka är det då som står bakom En köpfri dag? Det är ett nätverk med Linus Pettersson som talesman för nätverket. En köpfri dag firats sedan 1998 i Sverige och intresset och förståelsen har ökat stadigt och En köpfri dag infaller just idag.
  Tänka sig jag hade inte aning om att jag var med om att fira en köpfri dag idag, när jag inte hade lust att ta mig till butiken och handla något. För jag har faktiskt inte handlat något idag och tror knappast att jag kommer att göra det. Så nu har även jag varit med om att fira En köp fri dag, fast jag från början inte ens visste vad det var för någonting...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela