Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Nu invigs snart "värsta" vägen

Publicerad 2014-05-28 18:18:33 i Regionalt,

  Nu bygget snart färdigt för en väg som varit på gång sedan mitten av sjuttiotalet. Detta vägbygge har stötts och blötts och ändrats och lagts på is i många år. Men nu ska denna väg alldeles snart invigas. Det är dags för invigningen av Västra vägen även kallad Värsta vägen med tanke på hur lång tid det har tagit för den att komma till.
  Det har varit protester från folk boende i Vigelsjö och vid Lommaren där vägen går och handlarna i stan har befarat minskade intäkter pga att folk kör förbi Norrtälje Centrum. Vägen har definitvt inte varit populär och många protestlistor har lämnats till kommunen och sträckningen av den har fått göras om. Men nu är nybygget så gott som färdigt. Det fattas lite småsaker innan invigningen den 6 Juni i år för då får allmänheten tillträde till vägen. Dvs de som är bilburna. Vägen lär bli förbjuden för gångtrafikanter och andra som inte tar sig fram tillräckligt snabbt på Västra vägen som är 3 km lång och går mellan pendlarparkeringen i Söder och till Vinglebacke i norr.
  Den som redan nu vill få sig ett smakprov på hur det är att åka den vägen kan ta sig ett titt på Norrtelje Tidnings tv-klipp där de har tagit sig en provtur redan nu. Få se om handelns farvågor om minskad försäljning slår in eller om det bara var ett sätt att stoppa denna väg som så många inte ville ha...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Nett

Publicerad 2014-05-29 15:47:33

Skönt att det blev färdigt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela