Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Mygel på SDs valsedel i Gävle

Publicerad 2014-07-23 21:26:10 i Allmänt,

  Läste i på nätet i Aftonbladet att SD har kandidater på sin vallista som inte ens visste om att de stod på Gävles SD-lista. Ytterligare personer som stod där var har inte tänkt ställa upp valet. Så det som verkade vara gott om perosner på SDs listor i Gävle visade sig i praktiken inte vara riktigt så många. För SD i Gävle hade lyckats klämma fram hela hundra namn. Men vid en närmare granskning så var det inte så många som verkligen ville kandidera för SD i Gävle. Sen visade det sig att fem personer inte ens var valbara. De bodde helt enkelt inte i kommunen och kunde väljas av den anledningen.
  Hur många var det då som verkligen tänkte ställa upp i valet och kandidera för SD? Arbetarbladet var i kontakt med 55 av de 100 personerna. Det visade sig att endast 42 personer bekräftar att de faktiskt ställer upp i valet. Så det där med att tillfråga sina kandidater om de vill ställa upp, gäller tydligen inte för SD. De låter folk som de tycker ta plats på sina listor. Undra om de gör samma sak i sina medlemsregister? I så fall får man nog se upp så att man inte blir dubbelansluten till flera olika partier. För jag skulle inte förvåna mig efter att ha läst detta att SD har satt upp en massa namn på folk som kanske inte alls vill vara medlemmar i deras parti och säkert har någon rik SD betalat in deras medlemsavgifter och sen har de blivit medlemmar i SD utan sin vetskap.
 Hualigen. Det gäller att se upp så att man inte har medlemskap i ett antal organisationer utan sin vetskap och jag tror liknande har hänt förrut också. Nu får vi se hur SD hanterar denna händelse. Ännu tiger de i Gävle om det...
 
/Ma
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Augusta

Publicerad 2014-07-24 06:47:04

Politik är skumt :)

Ha det skönt i sommarvärmen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela