Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Nylanseringen av Lexbase

Publicerad 2014-02-21 19:30:04 i Allmänt,

  Nu ska skandalsajten Lexbase nylanseras. I och med nylanseringen av sajten, så har också sajten fått en ny styrelsesuppleant. Den nya styrelsesuppleanten är Fredrik Schell. Han har valts in som rådgivare och stöd till Jonas Häger som förrut har varit den drivandet personen bakom sajten sedan sajtens talesperson Pontus Ljunggren hoppade av.
  Vem är då denne Fredrik Schell? Han säger att han "ser det som en självklarhet att samtliga medborgare i ett modernt och demokratiskt samhälle, enkelt ska kunna förse sig med information om människor och företag. Jag finner tanken på att även den lilla människan och de små företagen enkelt kan få tillgång till information" enligt Expressen.
  Få se hur länge han fortsätter att säga så? Pontus Ljunggren hooppade ju av snabbt och jag skulle gissa att det kanske inte dröjer så länge innan denne Fredrik Schell också gör det. För det verkar vara allt annat än trivsamt att ha denna sajt. Åtminstone av det jag har kunnat läsa om det. Fast det förvånar mig inte heller. För varför skall samhällets skumraskfigurer tycka att det är okej att folk får reda på det? Det är ju någon som man förstår att de inte alls gillar och då gillar de ju inte heller tjäster som Lexbase.
  Få se nu har det går med nylanseringen av sajten Lexbase och deras nya rådgivare och stöd till Jonas Häger. Jag gissar att kritikerstormen mot sajten kommer att vara lika tuff som förrut och att att det inte kommer dröja så länge innan sajten återigen går i graven. Få se hur länge det dröjer denna gång...
 
/Ma
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Erica

Publicerad 2014-02-21 22:31:39

Tror inte det dröjer så länge. :p

Postat av: Gilla

Publicerad 2014-02-21 22:33:16

Då skulle man ju söka på både Fredrik Schell, Pontus Ljunggren och Jonas Häger, så man får reda på skvaller om dem också.

Sv: Blåtiran syns inte riktigt så mycket längre. Men om jag tar på den så ömmar det. Jag överlever nog. Men tack för omtanken.

Pytten är färdig och ligger på strykbrädan för att blockas. Jag tog några bilder, men hela sjalen får inte plats på en gång.

Kram/Gilla

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela