Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

SD skapar kaos i politiken

Publicerad 2014-12-16 19:10:54 i Allmänt,

  Det är tydligt att SD hade tänkt att skapa kaos i politiken. Först  fällde de Stefan Löfvens regering. Nu hotar de med att fälla varje regering vars budget ökar invandringen. Så nu ska Alliansen inte inbilla sig att deras budget inte kommer att bli fälld av SD. Tvärtom har ju SD gått ut och lovat att de ska fälla även Alliansens budget om det blir en seger för dem vid nyvalet. Så det där med nyval kanske inte alls var särskilt klokt gjort, när man tänker på hur SD verkar resonera. Det enda SD verkar vara ute efter är att skapa kaos. Alliansen har nog förrut varit säkra på att de ska få med sig SD, men efter den senaste tidens uttalanden från SD skulle jag knappast vara lika säker om jag var de. SD kommer nog med mycket stor sannolikhet att även fälla deras budget, om de skulle vinna det kommande nyvalet.
  För SD räcker det inte att invandringen minskar som en följd av att Migrationsverkets prognoser dras ner, exempelvis för att det kommer färre flyktingar från krigsdrabbade länder. Nej, SD vill helst ha iväg de som är här också. SD vill ha en regering som säger att den ska göra något åt dagens stora invandring. Det har ju de andra partierna sagt att de inte vill. Så om någon av dem ska ha regeringsmakten utan att behöva göra eftergifter på invandringsområdet blir det nog till för dem att försöka hitta en lösning på detta, annars lär ju detta sluta i kaos. För vi kan väl knappast ha nyval flera gånger per år. Även om SD skulle vilja det. För skulle de få som de vill så finns ju risken att vi får ta oss till valurnan mycket snart igen. För jag tror att de även kommer att fälla en Alliansbudget om de får chansen till det. För de gör att för att rida på att de har makt och de vill ha sin vilja igenom och deras hjärtefråga är ju minska invandringen....
 
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Inger Rozén

Publicerad 2014-12-17 08:26:11

Hej!
Dom har visat sitt tryne.Och har inte alla hästar hemma.å inte torra bakom öronen.
Kram,Inger

Postat av: Fenixmona

Publicerad 2014-12-17 08:54:42

Just nu orkar jag varken se eller höra några politiker...jag brukar i alla fall rösta men just nu tycks det inte finnas någon vuxen att rösta på...Alla sitter i den stora sandhögen och leker...
:( Kramiz

Postat av: Veiken

Publicerad 2014-12-17 18:22:47

Dom behöver få hink och spade i julklapp allihop. Billigt och bra!

Svar: Vore nog en lagom dyr julklapp till dem. Så som de håller på...
Ma

Postat av: Augusta

Publicerad 2014-12-18 14:21:00

Håller med Fenixmona :)

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela