Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Rekord för Kalle Anka

Publicerad 2014-12-30 17:29:45 i Allmänt,

  I år blev det tittarrekord för Kalle Anka och hans vänner på julafton. Det var motsvarande en tredjedel av landets befolkning som ägnade sig åt att titta på Kalle Anka och hans vänner, när de önskade God Jul. Även jag får räknas in i den tredjedelen eftersom jag såg på Kalle Anka på julafton.
 Det är den tredje högsta tittarsiffran som SVT:s traditionella julprogram haft under hela 2000-talet.Så det är bara att konstatera att folk gillar tecknade serier som Kalle Anka och detta speciellt på julafton. Själv tycker jag att Kalle Anka på julafton är tradition och hör till av någon anledning. Men så mycket av den ursprungliga versionen av Kalle Anka är det nog inte. För programet har ju ändrats åtskilliga gånger under årens lopp. Det har försvunnit vissa och andra har kommit till och det har klippts och ändrats än här och än där. Det har nästan alltid blivit ramaskri och folk har förfasat sig över att deras version av Kalle Anka har blivit ändrad.
  Ändrad eller inte. Kalle Anka och hans vänner i vilket fall ytterst populära på julafton. Det var ju en tredjedel av befolkningen som valde att titta på dumburken då de visade sig i rutan. Så man nog säga att svenska folket är trogen sin Kalle Anka på julafton trots allt..
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Veiken

Publicerad 2014-12-30 18:38:40

Ibland undrar man varför vi sitter och tittar år efter år! Det kallas väl tradition kan man tänka! GOTT NYTT ÅR!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela