Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Våldsamheterna kring Svenskarnas Parti fortsätter

Publicerad 2014-08-30 19:31:28 i Allmänt,

  Idag fortsatte Svenskarnas Parti sin valrörelse eller vad man ska kalla det. Det är i så fall en valrörelse kantad av våld. Idag är de i Stockholm och där har tusentals personer samlats för att demonstrera emot Svenskarnas Parti och det har redan rapporterats om skadade polis och demostanter. 15 personer minst har omhändertagits och Reinfeldt försvarar Svenskarnas partis rättighet att marschera i Stockholm city. Annars brukar ju Reinfeldt vara kvick och spara in pengar här och där. Men när det kommer till sådana här saker så är det tydligen något som måste få kosta.
  För kosta är just något som Svenskarnas parti har gjort samhället de senaste dagarna. För det måste vara åtikilliga skattekronor som har gått åt till bevakning av dem under de senaste dagarnas valturne runt om i landet. I Malmö var det ju kravallet och nu är Svenskarnas parti i Stockholm och även där blir det kravaller.
  Men är det egentligen så smart av de som ordnar motdemonstrationerna att göra det egentligen? För vad händer om det blir som det blivit ikväll och som det var i Malmö? Våld och kravallet samt löpsedelsrubriker. Vilka gynnar det? Knappast anitrasisterna. De enda som gynnas av detta är Svenskarnas parti som blir ännu mera kända. Innan dessa kravaller och bråk hade varit så förde en ytterst tynande tillvaro. Hade något frågot mig på gatan om jag hade känt till Svenskarnas parti och vad de stod för hade jag sett ytterst frågande ut och undrat vad det var för parti. Ändå är jag inte särskilt okunnig om vad de politiska partierna står för och brukar hänga med ganska väl i den politiska debatten. Men en sak är jag övertygad om och att detta är fel sätt att bemöta detta parti. Inte nog med att det kostar staten en massa pengar och att de blir kända. Det ökar också antalet personer som dras till sådana här organisationer. Vet de inte om att dessa organisationer finns, då kan de heller inte dras till de eller får söka upp dem på egen hand. För en sådan organisation som Svenskarnas parti är det ju ren reklam att det blir en massa våldsamheter i samband med att de håller valupptakt och valmötet. Skulle de ha tigits ihjäl vilket kanske hade känns konstigt hade knappast fått den publicitet ifråga om kravaller och bråk.
  En tanke har slagit mig: Kan det vara så att Svenskarnas parti har hyrt in ett antal fotbollshuliganer och satt dem på motståndarsidan. Dvs bland antirasisterna för att få denna uppståndelse kring partiet. För jag tror att Svenskarnas parti är några som söker är medias rubriker. För det är genom det de kan vinna röster. I det fall ingen skulle bry sig om dem skulle de knappast kunna få några att rösta på dem heller. Men i den stunden de kan kosta skattebetalarna pengar och ställa till bråk så blir de genast en maktfaktor och det är som i all politik. Det är makten de efterstävar. Måtte detta vara sista gången som Svenskarnas parti fick denna uppmärksamhet som de haft i samband med denna valrörelse och kom nu heller och påstå att jag skriver detta pga att jag är invandrare och därav rädd för Svenskarnas parti. Det är jag defintivt inte. Jag kommer i alla fall få stanna kvar här ändå. Jag är ju född här och mina föräldrar också. Dessutom är jag ju också blond och blåögd. Så jag borde tycka att detta Svenskarnas parti skulle vara något för mig. Men det tycker jag defiinitivt inte. De skämmer ut Sverige. Inget annat..
 
/Ma
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Jessica Högberg

Publicerad 2014-08-30 21:36:19

Ja, det är galet... Det var "ett par" poliser på plats i Stockholm idag...

Postat av: Fenixmona

Publicerad 2014-08-31 08:03:26

Precis som jag skrev till dig igår så borde alla som inte är intresserade av detta parti hålla sig därifrån så blir det inga upplopp och ingen PR för partiet! Det blir i det närmaste folktomt och inga skriverier om partiet! Kramiz

Postat av: bloggare på kicedaniel.se

Publicerad 2014-08-31 11:25:07

Ja det verkar som om motdemonstranterna vill hjälpa svenskarnas parti att få uppmärksamhet.

Postat av: Veiken

Publicerad 2014-08-31 16:39:57

Vi människor lär oss aldrig av historien, tyvärr! Det här är fullständigt sanslöst! Har dessa personer ingen aning om förintelsen. Jag skäms över att vi inte har kunnat förmedla detta bättre till dessa människor.

Postat av: Inger Rozén

Publicerad 2014-09-04 13:00:39

Hej!
Det beror på hur man ser!
Kram,Inger

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela