Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Bovinvasion!

Publicerad 2014-04-26 20:37:52 i Allmänt,

  Det verkar som om Sverige just nu invarderas av bovar. Polisen går ut och varnar för irländska asfaltsläggare kommer i stora följen för att erbjuda villaägare sina tjänster. Just nu har de kommit till Kungälv, men de drar snabbt vidare uppåt i landet. Allt eftersom de lyckas lura på villaägare dåligt utförda och undermåliga arbeten. Det finns massor av antal historier om hur de lämnat högar med asfalt på garageuppgången, asfalterat över golvbrunnar, eller helt enkelt slutat jobba så fort de fått pengar i näven. Så att anlita dessa personer är något som polisen avråder från att göra. Dessutom kan man bli skyldig för deras skatt och andra avgifter. För det där med F-skattsedel är inte sådant som kanske finns heller i dessa kretsar.
  För att det inte ska vara nog med att villägarna blir pålurade en massa urusla jobb, så har det nu börjat dimpa ned räkningar från ett stort känt mobilföretag. Men det är inget annat än bluffakturor, där de försöker lura av inte ont anande kunder pengar. Men kollar man bättre på fakturan upptäcker man att den är bluff. Bland annat upptäcker man att fakturorna har fel kontonummer och dessutom är e-postadressen som de sänts ut från ett gmail-konto. Preliminärt leder spåren till Sydsverige" uppger Polisen. 
 Så just nu har Polisen i Sydsverige en invasion av bovar. Inte bara de vanliga vårbovarna av typen asfaltsläggare, utan också internetbovar. Men man kan nog inte var nog försiktig och inte bara om man bor i södra delarna av landet. Dessa bovar rör sig snabbt uppåt landet. Det har även polisen upptäckt. Fast just nu verkar det som om det är en invasion av bovar...
 
/Ma
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Veiken

Publicerad 2014-04-26 21:53:26

Vi ser dom förbaskade asfaltsläggarna varenda år och jag begriper inte att folk aldrig lär sig! Om dom inte fick några jobb så åkte dom säkert hem till Irland igen! USCH!

Postat av: Gilla

Publicerad 2014-04-27 00:29:07

Det har ju varit så i flera år. Man lovar runt och håller tunt. Tur att man inte har nån garageuppfart att sköta om.

Mitt mailprogram verkar vara bra att sortera bort skräppost. Det är sällan jag råkar ut för elände tack vare det. Jag får all skräppost sorterat särskilt. Så det är bara att radera.

Kram/Gilla

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela