Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Stormen Simone drar in över Sverige

Publicerad 2013-10-29 19:40:10 i Natur och friluftsliv,

  Igår började stormen Simone dra in över Sverige. De som stod först i tur för stormen var de södra delarna av landet. Där har nu Simone dragit fram och gjort hushåll strömlösa, tagit med sig hustak och annat som inte var tillräckligt förankrat för att nämna något. Det har varit massor av inställda tåg pga stormen och det har blåst mer än stormen Gudrun gjorde. Stormen Simone har överträffat stormen Gudrun i vindstyrka.
  Här där jag befinner mig i Roslagen har jag dock inte sett särskilt mycket av denna mäktiga storm. Det har varit lite omväxlande väder. Men någon storm har jag inte sett till. Fast den kanske inte har dykit upp här ännu. De finns ju de som säger att den lär dyka upp här i stockholmstrakten inatt. Så den kanske är påväg hit. I så fall gjorde nog alldeles rätt som tog mig en tur till Mitt Sommartillhåll och tog in allt som kunde tänkas blåsa runt på tomten där. Även balkongen här i Norrtälje har jag tömt på prylar som kan blåsa bort. Så nu kanske jag gjorde onödigt jobb i det fallet. Då inte stormen ens kommer hit. Vi kanske slapp undan Simone helt här i Roslagen. Än  har inte stormen dykt upp här i vilket fall...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Gilla

Publicerad 2013-10-29 20:20:00

Sv: Jag håller med dej att folk kan vara helt dumma. Kanske till och med idiotiska, när dom inte lyder råd.

Kram/Gilla

Postat av: Inger Rozén

Publicerad 2013-10-29 22:33:12

Hej! Här blev vi blåsta på Simone!
Kram,Inger

Postat av: Fenixmona

Publicerad 2013-10-30 05:06:29

Ingen storm här heller, vi såg bara vattenet som steg vilket innebär att det är storm på havet! Kramiz

Postat av: Nett

Publicerad 2013-10-30 08:05:45

Det blåste nog mer här igår än i förrgår..

Postat av: Erica

Publicerad 2013-10-30 18:26:43

Hoppas vi slipper stormen! :-)

Svar: Det hoppas jag med.
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela