Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

SDs politiker fortsätter att skämma ut sig

Publicerad 2013-10-30 19:52:46 i Nyheter,

  Denna gång är det en kommunal SD-politiker som portas från kommunhuset i Karlskoga. Han har fråntagits sitt passerkort till kommunhuset sedan han uppfört sig illa mot politiker och tjänstemän, Kommundirektören Stefan Larsson säger till Tvärsnytt SVT att "Han är ett arbetsmiljöproblem".
 Han ska bland annat ha kallat ett före detta kommunalråd för "jävla kärring" och publicerat en text som jämställer syriska flyktingar med kända nazister. Nu utreds det centralt i SD om detta skall få några konsekvenser för mannen.
  Jag gissar att det nog knappast får det. Det verkar däremot vara ett mycket populärt och uppskattat uppförande hos SDare. De verkar överhuvudtaget ha lite svårt för det där med sociala koder i politikerumgänget. De slåss med järnrör och beter sig allmänt lite hur som helst eller i vilket fall inte som man kan förvänta sig att en politiker skall uppföra sig. Detta tror jag faktiskt är sanktionerat uppifrån i detta toppstyrda parti. Så jag tror att vi får förvänta oss mera av detta uppförande från SD.
  Jag sitter just nu och funderar på vad nästa skandal skall bli för dem. Järnrörsskandalen är ju passe och snart är även denne man passe som blev fråntagen sitt passerkort pga dåligt uppförande i kommunhuset. Vad blir nästa drag från SD? Jag har ingen aning om det, men det skulle inte förvåna om mig om de i moderpartiet sitter och skickar runt en hemlig skrivelse där de nu uppmanar sina medlemmar att ligga lite lågt med dåligt uppförande, för att senare när det är medietorka genast uppmana till likande saker igen.
  För så fort tidningarna och övriga medier har tigit om SD ett tag, så ställer de genast till med någon form av skandal liknande denna. Så jag tror att detta är ett medietrick från dem. De tål inte att bli bortglömda och känner de att de riskerar att bli det så tar de till dessa knep. Allt för att höras och synas och däremed kunna ragga någon invandrarfientlig röst...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Jessica Högberg

Publicerad 2013-10-30 20:44:00

Du kan nog ha mycket rätt i att det är publicitet dom är ute efter... all reklam är bra reklam säger dom ju...

Postat av: Freja

Publicerad 2013-10-30 20:44:36

Jag såg det på Rapport, vilken tomte. Helt ofattbart, och väldigt skrämmande, att SD ändå har så många anhängare!

Postat av: Fenixmona

Publicerad 2013-10-31 05:35:07

Nej inte får folk bära sig åt hur som helst oavsett partitillhörighet! Fast nog tycker jag att samtliga befintliga partier är av samma skrot o korn...Skulle önska att det dök upp något som värnade om oss människor och inte bara alla dessa partier med siktet inställt på inbördes beundran och ambitionen att fylla sina egna plånböcker snabbt... Kramiz

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela