Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Mystiskt himlafenomen i Skåne!

Publicerad 2013-11-28 19:39:26 i Spöken och andra oförklarliga ting,

  Vad var det mystiska ljusfenomen som visade sig på himlen över på flera platser i Skåne? Det spekuleras i om det kan ha varit en fågel, ett flygplan eller kanske en komet. I vilket fall har ett mycket ljusstarkt fenomen observerats på flera platser. Det lär ha varit nästan som eld om man skall tro de som har sett detta fenomen.
  En sak är dock säker. Det var INTE den kometen som heter Ison, för den kommer inte visa sig förrän om ett par dagar. Vad då detta himlafenomen kan vara är dock osäkert. Inte ens astronomerna vid Stockholms universiet lär ha uttalat sig säkert om den saken.
  Kanske ska man tolka detta som om detta skulle vara något slags UFO som är här och hälsar på oss. Men i så fall måste de nog ha haft otur, för det verkar ju som om deras farkost har brunnit upp, med tanke på det ljusstarka ljusskenet. Fast jag kan ju ha fel. Det kanske är helt normalt att UFO farkoster ser ut så. Jag har ingen aning om hur dessa farkoster är utformade. Det mystiska fenomet på himlen i Skåne förblir alltså mystiskt. Än har jag inte fått någon uppgift om vad detta kan ha varit för något...
 
/Ma
 

 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Gilla

Publicerad 2013-11-28 21:31:35

Jag läste om det i Helsingborgs Dagblad också. Men själv har jag inte sett nåt. Jag brukar ju inte vara ute så sent, så man kan se varken månen, stjärnorna eller som i det här fallet, ett ljusstarkt himlafenomen.

Kram/Gilla

Postat av: Gilla

Publicerad 2013-11-28 21:33:08

Jag glömde svara.

Sv: Min man sa, att man borde slita håret av de, som har det jobbet. Men då ska håret slitas av utan smärtlindring också.

Kram/Gilla

Postat av: KajsaLisa

Publicerad 2013-11-28 23:38:32

Allt har en naturlig förklaring och var det ett UFO så var det den naturliga förklaringen eller hur :)

Svar: Visst är UFO en helt naturlig förklaring...
Ma

Postat av: Fenixmona

Publicerad 2013-11-29 05:57:01

Det har säkert någon naturlig förklaring för det brukar det vara för det mesta. kramiz

Postat av: Veiken

Publicerad 2013-11-29 18:03:32

Det skulle vara roligt att se ett UFO på riktigt och då menar jag inte mänskliga UFO:n ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela