Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Bilbränderna fortsätter

Publicerad 2013-05-29 18:30:00 i Allmänt,

 
  Tydligen har dessa bilbränder som härjat ännu inte fått ett slut. Inatt brann det flera bilar i Stockholm och även på andra håll i landet har bilbränder förekommit. Kan inte föräldrarna till dessa barn hålla dem hemma om nätterna, så är det dags att samhället tar hand om dem och gör det. För det verkar till stor del vara minderåriga som ägnar sig åt dessa bilbränder. Även om säkert de som sitter i toppen och styr över det hela är några som säkert är vuxna nog att ta ansvar för sina handlingar och dömmas därefter. 
  Som läget är nu tycker jag inte att det finns någon annan utväg än att omhänderta de som sysslar med detta och låta dem få känna av en helt annan miljö än de verkar ha nu. Dvs en miljö som tvingar dem att stanna hemma om nätterna och inte springa omkring och bränna bilar och annat djävulskap. 
  För nu måste de bli slut på detta, innan hela Sverige är uppeldat av några terroister som älskar att bränna bilar och tutta på det ena och det andra. Bävar för vad de kan få för sig att bränna upp härnäst. Att det sen kan finnas vuxna som försvarar dessa bilbränder är för mig en gåta. Jag tycker det är ett bevis på att man defintivt inte klarar av att vistas ute i samhället då man beter sig så istället. Det är dags att dessa personer som gör det får känna på att detta är ett grovt felaktigt beteende...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Veiken

Publicerad 2013-05-29 18:32:35

Japp det var dags för länge sedan. Både föräldrar och barn ska in och få veta vad som gäller!

Svar: Håller med. Ta med föräldrarna också. De behöver också uppfostras när barnen gör på detta vis...
Ma

Postat av: Gilla

Publicerad 2013-05-29 20:07:15

Varför inte införa utegångsförbud för ungdomarna? Det hade vi på min tid, när jag gick i Realskolan. Den som var ute efter klockan 9 utan anledning, kunde få anmärkning i skolan. Det stod sen i betyget. Jag hade inte någon.

Kram/Gilla

Svar: Ingen dum ide. Men det verkar som om föräldrarna inte bryr sig om det. Så jag tvivlar på att det hjälper om det inte blir något "straff" för det...
Ma

Postat av: Åsa

Publicerad 2013-05-30 14:24:52

Det är verkligen svårt att begripa sig på det här. Läste att polisen beräknar att deras insatser i Sth förorter kommer att kosta 10 miljoner (kostnad för utifrån x-rainkallad polis samt för brandförsvarets insatser var ej inberäknade). Så himla onödigt! :(

Svar: Visst är det onödigt och det vi skattebetalare som får stå för det...
Ma

Postat av: Inger Rozén

Publicerad 2013-06-02 15:33:56

Hej ohå!
Så du har varit sjuk?
Krya på dig.
Och bilbränder har vi också haft i Vivalla.
Så man vet inte om det är korv eller bil som grillas.
Kram,Inger

Svar: Jag låg hela helgen. Men nu har kvicknat till ordentligt...
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela