Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Se upp för den falske polisen!

Publicerad 2013-03-11 17:46:31 i Nyheter,

  Det har härjat en falsk polis i Skara trakten, men nu lär han åkt dit. Den som har utgett sig för att vara polis är en 63-årig man. Han ska ha sagt så här när blev ertappad med ett inbrott hos en kvinna som upptäckte honom.  "Jag är polis, ni har haft inbrott", Detta hände i  Skara. Kvinnan upptäckte 63-åringen i sin villa mitt i natten. Han visade då upp en plånbok med ett gult märke som "bevis" innan han gick med uppmaningen att hon skulle låsa dörren efter sig. 
 Tydligen är det inte första gången denne man har uppgett sig vara polis. Han har förrut burit en polisjacka av ädlre modell. Nu står han åtalad misstänkt för bland annat försök till grov stöld och föregivande av allmän ställning står det att läsa i nlt.se. Att det där med att utge sig vara polis skulle vara särskilt populärt bland bovar är något som jag faktiskt knappast tror på. De brukar ju sky allt vad poliser heter. Det är något som åtminstone jag tycker mig ha märkt. Finns ju inget som fungerar så bra som polis som bovskrämmor. Till och med papperspoliser brukar ju fungera i vissa avseenden i detta fall. (Dvs när de sätter upp en pappersdocka i form av en polis). Men nu har tydligen bovarna inte så stor skräck för det längre och verkar till och med tycka det är okej att utge sig för att vara dem. Så nu får vi allmänhet se upp. Får vi besök av någon sådan så är det nog bäst att kolla upp saken ordenligt först. Det kan ju vara någon bov annars...
 
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: snawitz

Publicerad 2013-03-11 20:31:03

SV: naivt att tro att C.P. var Palmes baneman.
Han var ett vrak och således inte kapabel till mer än att skrämma folk med sin vidriga blick.
Han är nämligen känd för sina ögon, något du säkert har missat

Svar: Dessvärre blev han fäll i Tingsrätten för det. Konstigt att Hovrätten ändrade domen...
Ma

Postat av: snawitz

Publicerad 2013-03-11 20:43:26

palmes kärring är en av de få som är säker på att vraket var mördare - hon pekade ut honom därför att han såg ut som en sån där.

Du kan aldrig ha mött C.P. in real life. Hade du gjort det, skulle du fatta att han inte var skyldig

Svar: Det finns många som ser oskyldiga ut som inte är oskyldiga...
Ma

Postat av: snawitz

Publicerad 2013-03-12 19:58:31

lev du i din fantasivärld om att ett nerknarkat fyllo skulle vara kapabel att mörda en statsminister.

Jag avslutar diskussionen här och nu

Svar: Nedknarkade fyllon har varit skyldiga till mycket förr, så varför inte detta då?
Ma

Postat av: snawitz

Publicerad 2013-03-13 19:58:14

Lilla vän, släpp ämnet eller diskutera det med någon annan än mig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela