Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Facebook ska släppa egen mobil

Publicerad 2013-03-29 17:00:57 i Allmänt,

 
 
  Nu har det tydligen blivit dags för Facebook att släppa en alldeles egen mobilmodell. Den ska operativssystem som liknar Android. Några av funktionerna somdet ryktas ska  finnas i telefonen är utökad integration av chattfunktionen Messenger och att man ska kunna dela saker på Facebook, var man än befinner sig i operativsystemet. 
  Så nu har Facebook gett sig in och konkurrera i mobilvärlden. Snart kan man nog inte använda sig av en vanlig mobil om man vill facebooka i mobilen, utan blir hänvisad till så kalllade Facebookmobiler. Detta var verkligen ett smart drag av Facebook. Vad kommer härnäst efter det? Facebookdatorn? I så fall kanske de övriga datortillverkarna kan överleva, men de får väl sikta in sig på Företagen i så fall. För hur många företag klagar inte över sina anställdas Facebooksvanor. Det är åtskilliga. Speciellt vanligt är det i den offentliga sektorn. Där lär ju de anställda spendera åtskillig tid på just Facebook. 
  Så nu med denna kommande lansering av denna Facebook mobil, så är de nog bara en liten början. Snart har nog Facebook tagit över både mobil och datormarknaden gissar jag. För alla har ju Facebook numera. Även jag..
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Nett

Publicerad 2013-03-30 17:10:35

Det ser man.. så mycket nytt det kommer!

Postat av: Åsa

Publicerad 2013-03-31 20:14:05

Facebooks popularitet är för mig helt obegriplig. När får man inom offentlig sektor tid för privata angelägenheter, skulle jag gärna vilja veta. Har helt andra erfarenheter, ibland hann man inte ens ta lunchrast...

Svar: Det beror nog på var inom den offentliga verksamheten man jobbar. Inom vissa verksamheter verkar det mera var regel än undantag att folk sitter och t.ex Facebookar på arbetstid...
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela