Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Snart slipper ingen undan TV-avgiften!

Publicerad 2013-01-22 18:17:38 i Nöjen,

  Nu går det snart inte att komma undan TV-avgiften med svaret att man inte har en TV. För detta duger inte längre. Har man så mycket som en dator eller surfplatta så är man skyldig att betala TV-avgift. Åtminstone om man ska följa lagen. För även surfplattor och datorer skall omfattas av TV-licensen snart. Ännu finns de dock inte med i definition av TV apparat. Men snart är det slut med detta och vi tvingas alla betala för Svensk Television vare sig vi vill eller inte. För jag tror att det blir svårt att uppenbara den person som inte har en TV, surfplatta eller dator längre. 
  Konstigt nog har de inte tagit med våra så kallade smartphones. För visst kan man kolla på TV på dem också även om jag tycker att bilden är lite väl liten för att vara i min smak. Men det finns säkert de som tycker att det är helt okej. Så ska slippa undan TV-avgiften i fortsättningen så blir det till att titta på TVn via smartphonen. De andra möjligheterna är snart förbi. Fast vi får se när de inför denna ändring? Än är den inte genomför och eftersom det skall bli en ändring i Tv-avgiften 2015 så väntar de med att införa denna nyhet. Men är det så att de skulle få för sig att hårddra detta så har de helt rätt. Alla som kan se på TV på någon slags motagare är betalningsskyldig till TV-avgiiften. Så vill de ha in lite mera pengar till skattkassan finns det nog stor risk att de styrande helt plötsligt en dag säger att vi skickar ut TV-agift även till de som surfplattor och datorer också. Så har man inte betalt sin TV-avgift finns det nog stor risk att det snart dimper ned ett inbetalningskort från Radiotjänst i Kiruna där de säger att man innehar en TV-mottagare och därför skall betala TV-avgift. TV-avgiften har blivit obligatorisk och något som mycket få slipper undan. Annat var det förr...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Nett

Publicerad 2013-01-23 08:07:52

Inte förvånad alls, innan har det ju varit så att man har fått betala licens bara man har ägt en radio.

Postat av: Becka [fotoblogg]

Publicerad 2013-01-23 11:26:27

Kanske nästan bra, var alldeles för lätt att slippa undan tv-avgiften annars.
sv: Åh, fruktsallad är så otroligt gott, & faktiskt underskattad. Tusen tack för din fina kommentar kära du! ♥
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela