Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

UFOtider vid nyår?

Publicerad 2013-12-29 18:29:41 i Spöken och andra oförklarliga ting,

  Det befaras bli fler UFOn vid nyår. Åtminstone brukar UFO rapporterna gå i höjden då och de beräknas göra det även i år. Orsaken är den thailändska rislyktan Khom Loy. Den har blivit allt vanligare runt nyår. Men en del förväxlar den stämningsfulla lyktan med UFOn och ringer ned UFO-Sveriges rapportcentral. Allt är inte UFOn vilket en del människor tror. Oftast finns det en naturlig förklaring till det mesta. Men visst finns det UFO-rapporter som inte kan förklaras med något annat.   Nu går däremot Sveriges UFO-rapportcentral hekitska dagar till mötes. För folk kommer att ringa dit som tror att de har sett UFOn då de i själva verket har sett dessa lyktor. Men dessa iaktagelser kommer att bli avfärdade som något annat än UFOn. De kommer att identiferas som rislyktan Khom Loy vilket är något helt annat än UFO och på Sveriges UFO-central känner de väl till den thailänska lyktan och tar den knappst för ett UFO, trots att folk rapporterar den som det...
 
/Ma
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Nett

Publicerad 2013-12-29 19:14:46

Såg några förra året, de är vackra de lyktorna :)

Postat av: Gilla

Publicerad 2013-12-29 21:13:25

Det ser säkert vackert ut med de japanska lyktorna, men det är synd, att det är så lätt att de förorsakar bränder. Tank att få in en sån på balkongen till exempel!

Sv: Kul att du GILLAde min nya klänning. Men den är ju som sagt lite för ljus i nyansen på bilderna. Den är rätt mycket ringad i fram, så jag fick tänka ut nåt, som fyller ringningen. Det blev sjalen. Sen är ju ryggen nästan bar, så jag får nog vara BH-lös, så man inte ser BH-banden. Den kommer jag ha på mej på Nyårsfirandet.

Ja kaffet på CityGross är värt sina pengar.

Kram/Gilla

Postat av: Veiken

Publicerad 2013-12-30 18:23:45

Det är fantastiskt att stå på en strand i Thailand och se hundratals lyktor stiga mot skyn. Jag skulle nog aldrig tro att det var UFO:s förstås!
GOTT NYTT ÅR!

Postat av: Jessica Högberg

Publicerad 2013-12-31 15:01:09

Ha ha, lägg ett par glas dryck på detta så ÄR det UFON;) Gott Nytt År!!

Postat av: Inger Rozén

Publicerad 2014-01-02 14:26:00

Hej!
God fortsättning på nya året.
Jag skulleinte ha något emot att ha en grön kusin,ovanifrån.
Tror dom inte vill kontakta oss,för vi tycks leva på apstadiet.Och särskilt med tanke på nyårssmällarna!
Kram,Inger

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela