Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Härstammar vi människor från Mars?

Publicerad 2013-08-30 19:55:00 i Spöken och andra oförklarliga ting,

  Nu hävdar forskare att vi människor härstammar från planet Mars. De hävdar att det finns fler och fler bevis på att vi egentligen är utomjordingar. Bevisen tyder på att liv började på Mars och kom till jorden med en sten i form av en metroit. Den slog ned här någonstans på denna planet och i och med att detta hände så uppstod det liv på jorden.
 Ämnet som tros ha startat alltihopa heter molybden och finns ursprungligen på planet Mars. Enligt forskarna finns bara en av de avgörande byggstenarna för liv på planeten Mars och därav skall vi här på jorden härstamma från Mars.
  Det där snacket om marsinnevånrare kanske inte var så dumt ändå. För om vi härstammar därifrån, så är det ju våra förfäder som det har snackats om. Kanske är det också så att vi har påhälsningar från dessa marsmänniskor av den orsaken att de vill se hur vi har det och hur vi klarar vårt liv på denna planet. Denna forskningsupptäckt tror jag kommer få många att undra vad forskanarna ska komma fram till härnäst. Nu har de ju kommit fram att det är vi som utomjordningarna och det där snacket om marsmänniskor i själva verket är snack om varifrån människan härstammar..
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Fenixmona

Publicerad 2013-08-31 08:26:11

Jaha, då är vi marsmänniskor då...undrar vad de kommer på härnäst...
Nej, ån är inte tömd på vatten, så lågt vatten har det blivit efter den torra o varma sommaren. De förstärker kanterna...ska vara klart om två veckor sägs det. Kramiz

Postat av: Inger Rozén

Publicerad 2013-09-01 13:54:05

Hej!
Den teorin tror jag är sannolik!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela