Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Kanske får Palmemordet sin lösning

Publicerad 2013-04-30 20:42:04 i Nyheter,

  Polisenhar under vapenamnestin fått in en revolver som är av samma typ, som den som användes vid mordet på Olof Palme. Kan detta betyda att mordet på Olof Palme klaras upp? Kanske, men desto värre har revolvern lämnats in under vapenamnestin och den som lämnade in den var anonym och det är ju precis vad vapenamnestin går ut på. 
  Så nu kanske Palmeutredarna sitter med Palmevapnet och inlämnare är en anonym person, som det troligen inte går att efterforska heller. Det är som allt annat i denna mordutredning. Gång på gång dyker det upp diverse tips och  nu till med vapen. Men några verkliga personer som kan höras eller överhuvudtaget finns i livet finns inte att tillgå. Så det är nog frågan om Palmemordet kan få sin lösning, trots att de kanske till och med har hittat mordvapnet. För nu ska det provskjutas och risken är nog stor att det är just det vapnet som de har fått inlämnat till sig nu...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Augusta

Publicerad 2013-04-30 21:24:55

Först en fråga, såg du mitt meddelande om virus då jag gick till din sida. Var det något som fanns eller vad hände?

Palmemordet! Tror att dom redan har fått tag på mördaren som är nu död. Kommer att bli svårt att lösa alltså.

Trevlig valborg! I kylan :)

Svar: Har ingen aning om vad som hände? Fanns det virusvarning på min sida eller? Angående Palme så tror jag nog att Du kan rätt i det. Men jag tror att de finns de som har hjälpt till att röja bort spår efter mordet som kanske fortfarande lever...
Ma

Postat av: Fenixmona

Publicerad 2013-05-01 06:59:50

Relver eller ej, Palmemordet blir inte mer löst än det är..
En kall morgon här, men solen skiner från en klarblå himmel! Önskar dig en fin 1:a maj! Kramiz

Svar: Inte jag heller tror att Palmemordet blir mer löst hur mycket bevis de än hittar. Det är väl bara för att de skall ha något att göra och att skriva om..
Ma

Postat av: Ama de casa

Publicerad 2013-05-01 11:50:28

Palmemordet kommer aldrig att bli löst. Tyvärr...

Svar: Polisärt lär det redan vara löst. Det finns dock inga bevis för vem det var som sköt.
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela