Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Nu har Frankensteinstormen nått USA!

Publicerad 2012-10-29 20:55:05 i Natur och friluftsliv,

  Hemma blåser det och regnar. Det är allmänt ruggigt ute. Men det är ingenting mot i USA. För där har Frankensteinstormen Sandy dragit in över USAs östkust. Sandy har gjort att staden Atlantic city står under vatten. I New York har en byggkran på en skyskrapa kollapsat för att nämna något. SAS har ställt in flygningar till USA pga stormen.  375 000 personer har evakuerat från New York. Det är ingen liten storm den där Sandy. Hon drar med sig förödelse när hon drar fram. 
  En sak är dock säker. Detta blir en storm som amerikanerna kommer att minnas länge. För det är inte alla dagar som en hel stad som Atlantic city hamnar under vatten t.ex. Läget i USA är nog inget vidare och det är ju inte konstigt att man inte kan ta flyget dit nu. För vem vill befinna sig där nu. Inte jag i vilket fall. USAs östkust lär vara en plats som till och med amerikanerna själva flyr ifrån. Vart tog drömmen om USA vägen? Kanske är detta drömmen om USA. Mardrömmen alltså. För det verkar som om USA är förvandlad till en mardröm, åtminstone den del av USA som ligger i stormens Sandys väg. Stackars amerikaner som råkar ute för denna frukansvärda storm. Vad har de egentligen gjort för att hamna i stormen Sandys klor? Vem vet, denna storm kanske för något gott med sig...
 
/Ma
  

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela