Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

USAs Superhemliga "Project A119"

Publicerad 2012-11-29 19:21:24 i Natur och friluftsliv,

   Nu har det framkommit vad USAs superhemliga projekt A119 var för något. Detta var USAs plan för att vinna det kalla kriget och skrämma Sovjetunionen och bestod i att USA hade tänkt SPRÄNGA MÅNEN i bitar. Men tanken övergavs av den orsaken att det skulle vara för farligt för mänsklighet. 
  Det var väl för väl att de kom underfund med det för hur skulle det annnars ha gott. Jag skulle inte tycka att det var särskilt kul om vi skulle ha fått klara oss utan månen. För jag är medveten om att det är den som stabiliserar upp jorden så att vi bland annat för årstider. Däremot undrar jag faktiskt vad det var för knäppskallar som kunde komma på den idiotiska iden. 
 Det USA hade tänkt att göra var att skjuta upp en atombomb från en hemlig plats mot månen  och genom detta  skulle den spektakulära explosionen sätta skräck i Sovjetunionen och visa USAs styrka i rymdkapplöpningen.  Planen hade varit  att genomföra bombningen 1959 men militära tjänstemän övergav tanken eftersom man insåg att det skulle kunna vara en fara för människor på jorden om det hade misslyckats. Jag tror faktiskt att det hade varit större fara för mänskligheten om den hade lyckats. Däremot kan jag inte riktigt förstå hur de kunde komma på tanken att spränga bort vår älskade lilla måne som tittar ned på oss varje kväll eller ville de kanske att jorden skulle gå under. 
  Ibland när jag läser om att klimatförändringar och dylikt undrar jag faktiskt om det är vi själva som är orsak till det eller om det är på grund av några galna makthavare som har sprängt bort någon planet som har orsakat våra klimatförändringar som pågår. För jag är inte alls säker på att det är vår liv och levene som är orsaken till detta. Det kanske bottnar i något helt annat. För var har planeten X15 t.ex tagit vägen eller har den bara blivit omdöpt till något annat som jag missat. Den låg bortom Pluto i vilket fall och var mindre än Pluto. Inte hittar jag den bland planeter i vilket fall...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Ama de casa

Publicerad 2012-11-30 10:34:56

Det där med att spränga månen kan jag bara inte tro på...

Svar: Jag har också svårt att tro på det. Men ibland är makthavarna så tokiga att detta kanske hade varit ett alternativ för dem. Men jag tror att det hade lett till jordens undergång om de hade gjort det...
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela