Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

SD- Skandalpartiet!

Publicerad 2012-11-28 19:49:45 i Nyheter,

Den här gången är det SD-toppen Lars Isovaara som har ställt till det för sig. Han har polisanmälts för en rasistattack mot en vakt med utländsk härkomst. Lars Isovaara ska ha gjort grisljud mot vakten och spottat mot denne.
  Det är tydligen att SD fortsätter att betee sig riktigt ohyfsat nu när de har börjat. Undra just vad nästa sak som vi får läsa om dem blir. Det enda de verkar vara ritkigt bra på är ju egentligen skandaler. För visst kan man kalla detta en skandal. Nu är det bara att börja undra varför SD nu helt plötsligt har börjat skandalisera sig så pass som de gör. Jag tror det hela började med att William Petzell blev politisk vilde och knarkade ihjälp sig. Det dröjde inte länge innan nästa skandal tornade upp sig i rubrikerna för SD. Jag minns faktiskt inte ens vad det var. Men de har varit skandal på skandal sedan den händelsen och nu är det tydligen dags för Lars Isovaara att vara föremål för skandalen. Anmälan mot Isovaara kommer bara några timmar efter att det stod klart att förundersökningen mot tre SD-företrädare lagts ned.
  Att förunderundersökningen mot de tre SD-företrädarna blev nedlagd förvånar mig knappast. De blir ju de flesta förundersökningar numera. Kanske hade SD förväntat sig något annat. Men jag gissar att detta bara är ett sätt för dem att vilja synsas i de stora medierna...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Ama de casa

Publicerad 2012-11-29 11:50:39

Dom är patetiska...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela