Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

SD ökar igen!

Publicerad 2012-11-09 19:22:51 i Nyheter,

  Det är tydligt att SD fortsätter att gå hem hos folk. Enligt den senaste opinionsundersökningen så är de det tredje största partiet. De har enligt opinionsundersökningen 9% av väljarsympatierna. Tydligen är det så att de går fram mest bland kvinnor. Förr bestod ju SD av en grupp arga unga unga män, sades det. Men det verkar som om den bilden håller på att förändras. 
  Vad är det som gör att SD får denna framgång nu. Kanske är det för att de har försökt att få bort sin gamla stämpel som rasistparti och inte vill kännas vid saker som hände när paritet grundades 1988. Länge uppfattades SD som alltför extremt och rasistiskt för att vara ett seriöst alternativ. I partiets tidiga flygblad varnades "svenska flickor"för att ha samlag med "negrer som bär dödligt aids". "Skända inte din ras", skrev de där till exempel. Detta gör de nu allt för att lämna bakom sig. 
  Tydligen har SDs städkampanj för att städa bort rasisterna ur partiet lyckats. För fler och fler kvinnor sympatiserar nu med partiet och jag tror faktiskt att SD har siktat in sig på kvinnorna. De vill nog ha fler kvinnor som röstar på dem och inte bara ses som ett parti för arga unga män. Men vad SD än vill ha för väljare är det nog bara att konstatera att den fråga som de mest brinner för är invandringsfrågan. Dvs stoppa invandringen till Sverige...
 
/Ma
  

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Diana

Publicerad 2012-11-09 20:10:51

SD är ett gäng skojare, men så länge inget annat parti vågar ta upp invandrings/integrationsfrågor så tror jag att de kommer att fortsätta vinna mark.

Postat av: Fenixmona

Publicerad 2012-11-10 06:34:15

Jag tror att framgångarna beror på att inga andra partier vågar ta upp invandringspolitiken...Kramiz

Postat av: Ama de casa

Publicerad 2012-11-10 10:23:50

Det är sorgligt att dom går framåt...

Postat av: Nett

Publicerad 2012-11-10 17:08:09

Man får hoppas på att de inte ökar mera!

Postat av: Veiken

Publicerad 2012-11-10 18:38:21

Det är självklart att dom går framåt när dom får jobba i det tysta, utan att dom andra partierna vågar ta fighten och visa vilka ulvar som döljer sig bakom fasaden. Det skulle vara hur enkelt som helst att klä av dom i en debatt där de andra partiledarna vågade.....

Svar: Ligger stor sanning i det...
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela