Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Rävar - De nya mobilanvändarna?

Publicerad 2012-11-26 17:56:21 i Natur och friluftsliv,

  Nu har tydligen de norska rävarna börjat med att skicka SMS :) Åtminstone om man får tro Aftonbladet. Det hela började med att testandet av en rävlockarapp på mobilen. Den appen fungerade utmärkt och lockade till sig en liten räv som helt sonika snodde mobilen från ägaren. Trots att mobilägaren försökte springa ifatt räven misstlyckades försöket att återta telefonen.
 Jag tycker det inte var särskilt smart att bara lägga telefonen på marken och tro att räven inte skulle låta bli den. Det är ju nästan självklart, att räven ifall appen skulle fungera,  skulle ta med sig telefonen därifrån. För sådana är ju rävar och de är listiga filurer. Ska man ha rävapp, så tror jag nog att det rätta stället för den är i en rävfälla. För då blir nog inte av med telefonen så lätt. Att bara lägga den rakt av på marken var inte så särskilt klyfftigt. Men i vilket fall som helst stack räven sin väg med mobilen. Sen hände däremot någon ovanligt. 
 Räven skickade SMS och det är då inte särskilt vanligt. Den till och med svarade när de ringde efter telefonen. Allt enligt Aftonbladet. SMS som räven skickade lär ha lydit följande: jlv I ø\a0ab 34348tu åaugjoi zølbmosdji jsøg ijio sjiw. Vad det betyder vet inte jag. Men det kanske finns någon annan som vet det. Är det rävspråk eller något annat. För vem att räven inte kanske tog med sig moibilen till någon annan person. Fast nu lär det inte gå att ringa till den längre. Mobilen lär vara avstäng. Om det beror på att batteriet är slut eller att räven stängt av den förtäljer dock icke historien. Men en mobil på bar backe bör  man nog inte på med rävlockar toner för då är mobilen snart väck. Det är nog ett som är säkert ;)...
 
/MA

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Veiken

Publicerad 2012-11-26 19:55:53

Rävar kan mer än många av våra gamla när det gäller tekniken, fast jag tror nog att det var ren tur! ;)

Svar: Även jag tror att det var ren tur, så tillvida inte det är någon som lyckats sno mobilen från räven...
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela