Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Idag kom snön

Publicerad 2012-11-28 19:15:14 i Regionalt,

 
 
  Idag kom snön till Norrtälje. Imorse var det regn som det varit ett bra tag, men någonstans mitt på dagen började snöflingorna dala ned på marken här i Norrtälje och vid fyratiden på eftermiddagen idag var det vitt på marken. Det första jag hörde när jag satte på bilradion var att de varnade för olyckor pga halka och snöfall.
  Nu får vi se om det fortsätter att falla snö från himmeln. Jag gissar att snön har kommit för att stanna och med dem allas gnäll om det dåliga väglaget och redan har det kommit rapporter om olyckor och dikeskörningar. Så nu gäller det att se upp på vägarna. Än har jag inte hört något om inställda bussar, men det dröjer nog inte så länge innan både buss och tågtrafik står stilla. Elavbrotten har jag dock hört om, även om jag inte tillhör de som har drabbats.  Allt pga att den första snön har infunnit sig. Jag konstaterar bara: Att nu har vintern hittat hit också...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Becka [fotoblogg]

Publicerad 2012-11-28 19:19:07

Vad fint med snö! Här i Skåne har vi inte sett röken av den än.
sv: Åh, så otroligt glad jag blir, verkligen. Tusen tack finaste! ♥

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela