Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Det nya vapnet...

Publicerad 2012-05-10 19:13:19 i Nyheter,

   Jag förstår vitsen med en nya datalagen. Förr kunde jag inte begripa att staten skulle lägga ned så mycket pengar på att jaga fildelare. Men nu förstår jag orsaken till det. De får igenom denna nya datalag och vips så kan de övervaka alla hur de vill. 
  Vi är övervakade av Polisen, Säpo, MUST och FRA. Det känner vi nog alla till. Men är det så säkert att det bara är de egentligen som övervakar oss människor. När jag fick höra idag att det röstades i riksdagen om det nya dataövervakningen, så tänkte jag faktiskt att det var ett riktigt larv att rösta om den. Fast för formaliteternas skulle måste det väl göras om vi skall ha en demokrati. Jag tror faktiskt att det är helt andra krafter som gör att vi fick denna dataövervakningslag för att lagförslaget skulle gå igenom. Det förstod jag bums, även om en och annan oliktänkare skulle rösta nej, för syns skull.
   Det har att göra med helt andra saker att göra att vi har fått denna dataövervakningslagr. Det är jag övertygad om. Speciellt sen jag såg en film som på ett sätt belyste detta  samtidigt som den också belyste vad vi gör med vår planet.
 Där progaderas också för att vi är helt enkelt på väg in i NATO. Vilket vi ju i och för sig har varit länge. Men detta maktspel som finns bakom det hela och vilka är de egentligen som övervakar oss och varför. Denna film som jag fick tillsänd mig gav mig faktiskt en del av svaren på frågan, tycker jag. 
Titta och döma själv. Den är fri att sprida i informationssyfte. Den handlar om vad vi egentligen gör med vårt jordklot och ett vapen som har tagits fram, där även massavlyssningen finns med. Men vilka är det egenligen som styr oss och vad är deras egentliga syften. För att de skulle vilja mänsklighetens bästa är jag inte så säker på längre. Filmen heter REN LUFT. Kan vi kräva det? När luften ser ut som den gör?

http://www.youtube.com/watch?v=RZPsLkKOi8w 

Denna film finns också i en TV-version.

http://thepiratebay.se/search/ditt%2520livs%2520viktigaste%2520information/0/99/0

Skräckproganda? Jag är egentligen inte så skräckslagen för att det har tagits fram ett sådan här vapen. Men skulle det hamna i "fel" händer ryser jag. För det skulle inte bli roligt att vara människa i så fall. Dessutom gör det mig orolig för att lilla Sverige ska hamna i onåd hos de stora härskarna som har tillgång till detta vapen. Det sägs att lilla Sverige gör allt för att svansa för USA och detta kan vara orsaken till att Sverige gör det. 
   Det där larvet med att jaga fildelare tror jag knappast det handlar om egentligen. Det är de stora makterna som har sagt att Sverige skall fixa till så att myndigheterna lagligt kan övervaka alla invånare. Vilket snack att det skulle vara fildelningen som vore orsak till det hela. De styrande har bara hittat ett sätt att fixa så att varenda svensk kan övervakas utan protest. Vi är grundlurade in i övervakningssamhället. Allt i tron att staten vill jaga några bovar. 
  Det som skrämmer mig mest i denna film är de saker som vi har sett hända för ett tag sedan och händer. Jag syftar på de döda fåglar som ramlar ned från skyn och den massdöd av fiskar som flytit upp på land. . Förrut hände det här i Sverige. Nu händer det i andra delar av världen. Senast i Peru. Där ramlade ned det ned döda pelikaner och delfiner som var döda spolades upp på land. Jag ser sambandet nu. Förr stod jag frågande inför det och undrade vad som händer. Nu undrar jag istället vad vi egentligen gör med våran planet Tellus. Denna planet som jag älskar så mycket och inte klarar mig utan. Men jag misstänker att de finns det som tror att de klarar sig utan Tellus...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Veiken

Publicerad 2012-05-10 19:18:00

Det verkar som om 1984 blir 2014 istället.......

Postat av: Roggan

Publicerad 2012-05-10 20:31:18

Nu skulle tullen också bli bättre. Brukar ofta kolla på Gränsbevakarna Australien, där är det hårda tag. Kram

Postat av: Vicke

Publicerad 2012-05-11 15:12:22

vi är övervakade innan av google, windows med mera, ha en trevlig helg nu

Postat av: KajsaLisa

Publicerad 2012-07-03 12:29:50

Jag brukar vakna och titta ut genom fönstret när det regnar. Sen konstaterar jag att det i alla fall finns något vi människor inte kan påverka. Det är bara att gilla läget. Nu blev jag en illusion fattigare.

Svar: Sant...
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela