Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Norrtälje växer och växer

Publicerad 2012-05-31 19:15:25 i Regionalt,

Norrtälje växer och växer. Det byggs än här och en där. Nu har turen kommit till att utöka staden med några nya shoppingcentrum. Flygfyren känner ju de flesta som har varit i Norrtälje kanske till vad det ligger någonstans. Annars kan jag tala om att det ligger invid Stockholmsvägen, inte långt ifrån Norrtälje Kyrkogård.
I vilket fall som helst öppnar det där om 14 dagar ett nytt handelsområde med en massa butiker. Samtidigt planeras det en ny handelsplats vid infarten till Norrtälje. Det ska ligga på Nordrona. Det som en gång i världen var regementet LV3.
När jag läser om detta kan jag inte annat än minnas hur Norrtälje såg ut det året jag flyttade hit. Det var 1975 som jag skulle komma att bosätta mig här. Jag var elva år då, minns jag. Det hus jag bor i idag låg inte långt ifrån naturen och slutet på staden. Nu har dessa områden bebyggts av områden som Ny Solbacka och Långgran och likadant är det på de andra sidorna av staden där Görla har bebyggs och Björnö står på tur, om de inte redan har hunnit att slå upp hus där. Det var ett tag sen jag var där sist.
Färsna är också något som inte heller är annat än ett bostadsområde numera. För även där finns det hus. Där har de ju slagit upp så kalade Bo Klok hus. Jag vet faktiskt inte vad som skiljer ett sådant hus från ett annat. Men bebyggt är det i vilket fall som helst.
Nu är handelsplatsernas tur att bli större. För ska det bo så mycket folk i denna stad, så måste vi ju ha någonstans att handla det vi behöver. Nu har turen kommit först till Flygfältets nya handelsplats som invigs om 14 dagar och redan är planerna igång för nästa handelsområde. Det är tydligen att Norrtälje lär tänkas fortsätta att växa ett tag till. Hoppas inte Norrtälje får växtvärk bara...

/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela