Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Bävern i Norrtälje

Publicerad 2012-03-31 20:17:52 i Regionalt,

  I Norrtälje hamn siktades det förrut en bäver. När jag läser webbupplagan av Norrtelje Tidning kan jag konstatera att den är kvar i Norrtälje och har förflyttat sig närmare centrumet av staden. Den har setts vandra runt i trakterna kring societsbron i Norrtälje. Än har jag inte lyckats få syn på den.  Men bävern verkar inte vara särskilt folkskygg.
  Den har tydligen sitt favorittillhåll i centrala staden i trakterna kring ån. Den här gången finns det dessutom en riktigt fin bild på bävern att beskåda i Norrtälje Tidning. Så har man inte sett en levande bäver förrut så är det nog stor risk att man får se en i Norrtälje, så som den verkar springa runt där. I webbupplagan av Norrtelje Tidning kan jag också konstatera att bävern tydligen engagerar Norrtäljebona mycket. Åtminstone om man får dömma av antalet kommentarer...

/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Roggan

Publicerad 2012-03-31 20:56:32

Jag har aldrig sett en bäver i verkligheten. Kram

Postat av: Isacs Mamma

Publicerad 2012-03-31 21:10:11

Åhh ja de hade varit kul:D attans!



Ja men de e kul. Säljer dock inte loppis utan min avikrade alster som brukara vara mycket omtyckta:)

Postat av: Veiken

Publicerad 2012-03-31 22:13:33

Skicka hit den om du hittar den. Vill gärna se en i verkligheten :)

Postat av: yasmine modell mamma och fru

Publicerad 2012-03-31 23:16:51

hej nu har jag lagt till dig på bloglovin blev nr 5 . lägg till mig också nu.

görs hos dig?

jag har gjort en banan choklad kladdkaka med ett tecke av hemmagjord kolasås...

ska bjuda morgondagens gäster på det kraaam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela