Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Köp kläckfärdiga kycklingar i matbutiken.

Publicerad 2012-06-30 19:37:00 i

   Nu är det konstateras att äggen från ICA´s frigående hönor går det bra att skaffa sig en hönsgård av. Det är bara att stoppa in äggen i en äggkläckningsmaskin och efter ett antal dagar har kycklingar kläcks. Åtminstone  var det så kycklingen Monica kom till världen.
  Hon kom ut ur det ekologiska ägget från ICA efter cirka 23 dagar i en äggkläckningsmaskin. Så vill man föda upp kyckling utan någons vetskap är det bara att inköpa en äggkläckningsmaskin och vips har man snart en egen liten hönsgård om man känner för det. Så det är nog det nya sättet att fixa sig en hönsgård. Nu vet ju alla att en del av äggen man köper i butikerna är befruktade. Åtminstone om det inte är burhöns. Det är ju så att när de har frigående höns brukar de ha en tupp för att lugna ner hönorna och då blir det ju en och annnat ägg som det blir en kyckling av. Men även jag har kännt till detta sedan förrut.
  Fast nu har det blivit allmänt kännt genom kycklingen Monica. Den första kända äggkläckningskycklingen från ett ICA-ägg...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: fenixmona

Publicerad 2012-07-01 07:34:00

Ja, om någon nu vill ha en hönsgård så är det ju ett sätt...hehehe...
Kanske brandkåren var på annan plats men normalt så är de bara 5 minuter ifrån denna brandplats. kramiz

Svar: Tur att det inte tar så lång tid i vanliga fall för Räddningstjänsten att komma dit...
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela