Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

FPs flört med SD...

Publicerad 2012-06-12 21:06:29 i Nyheter,

  Nu vill FP att det ska bli tuffare att vara invandrare i Sverige. Det skall ställas högre krav på att de skall lära sig svenska och det ska inte bli lika lätt för dem att bara uppbära socialbidrag. Genast när detta uttalande är gjort så skönjas en spricka i Alliansen. Centerpartisten Fredrik Federly säger att Centern har svårt att ställa sig bakom detta.
 Undra om detta bara är en flört med SD-anhängarna för att få över dem till Alliansen istället. För då behöver de ju knappast vara rädda för att SD ska bli vågmästare i nästa val. SD vill ju gärna kamma hem rollen som vågmästare vid nästa val. Det tror jag de flesta har insett. Nu storflörtar ju FP med SD för att få deras väljare och är det så att de går till FP, så tror jag att det är glömt redan på valnatten, om vad de sa om att det skulle bli tvunget för invandrare att lära sig svenska och att de skulle styras bort från socialbidragen. 
 Detta uttalande blir nog även det en belastning för Alliansen. Först kom Reinfeldt med sina etniska svenska mitt i livet, nu har FPs uttalande om att invandrarna skall bli tvungna att lära sig svenska samt att bidragen för de som inte gör det ska dras in. 
  Vad blir nästa drag från Alliansen i sin iver att flörta med SDs anhängare. Jag bara väntar och undrar vad de som komma skall från de partier som ännu inte har börjat flörta med SD. För Alliansen har bara inlett sin lilla flört med SD ännu. Det är något som jag är övertygad om...

/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela