Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Fru Gårman skylt...

Publicerad 2012-02-22 20:30:40 i Nyheter,

  En trafikskylt får inte se ut hur som helst. Det har Uppsalaborna fått erfara. I Uppsala kommun ska det vara varannan fru Gårman vid övergångsställena. I stället för den fru Gårman som Trafikstyrelsen godkänt har ett annat exemplar dykt upp. De nya fru Gårman ska plockas bort, enligt kommunen.
 Trafikstyrelsen har godkänt alla skyltar som finns på våra allmäna vägar och jag skulle inte heller förvåna mig om de har godkänt de som sitter på våra privata vägar också. Jag har hört åtskilligt om folk som har satt upp egna skyltar och fått ta ned dem sedan för att de inte var godkända av Trafikstyrelsen. 
  Nej, i det här landet skall alla skyltar se likadanna ut och denna Fru Gårmanskylt var tydligen alldeles för yppig för att den skulle få sitta kvar eller var felet bara det att de som satte upp den inte hade begärt tillstånd från Trafikstyrelsen först. Man får inte ändra på någonting inom skyltväg utan att fråga dem först. Så hade Uppsalaborna velat ha sin nya variant av Fru Gårman så hade nog varit tvungna att gå den vanliga vägen och ansöka via Trafikstyrelsen om att byta ut den gamla vanliga Fru Gårman skylten till denna. Inte får de göra som de gjorde nu. Bara sätta upp dem och tro att de skulle få sitta kvar. Glöm det i så fall. De ska ned för de är inte godkända av Trafikstyrelsen. Detta är nog vad som är sanningen om dessa skyltar är jag rädd för. Det andra som skrivs i detta fall handlar nog knappast om varför skyltarna ska bort eller inte...


/Ma


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Roggan

Publicerad 2012-02-22 21:19:34

Helt vansinnigt att göra. Tydligen har Trafikstyrelsen för lite att göra.Kram

Postat av: biggan

Publicerad 2012-02-23 09:29:26

vaaa dom är ju så fina fru gårman, typiskt att inget kan få vara i sverige kram biggan

Postat av: Rebecca

Publicerad 2012-02-23 15:01:58

Hihi jag läste detta! Väldigt intressant alltså hur man lyckas :)

Postat av: KajsaLisa

Publicerad 2012-02-25 19:27:00

Helt riktigt, jag förstod hur det hängde ihop också, men sen var det ju kul att skruva till det lite.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela