Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Äntligen!

Publicerad 2012-02-28 19:07:33 i Regionalt,

 

   Idag fick jag ett papper från kommunen rörande Mitt Sommartillhåll. De har äntligen fastställt en belägenhetsadress för den fastigheten. Det är ju så att det blev lag på att alla fastigheter skulle ha en belägenhetsadress 2006. Tiden har gått och här i kommun har detta arbete inte gått vidare fort. Idag fick jag ett brev från kommunen som var daterat den 2012-02-27 om de nu hade fastställt en adress till Mitt Sommartillhåll.
  På andra platser i detta avlånga land har detta med belägenhetsadresser varit igång länge. Det är ju så att man knappt blir trodd när man talade om vad Mitt Sommartillhåll ligger någonstans. Nu ska det bli slut med det. För nu har även Mitt Sommartillhåll fått en belägenhetsadress.
  Få se hur länge det dröjer i Norrtälje Kommun innan Mitt Sommartillhåll blir sökbart med GPS och via internet. Ännu är det lika hemlighetsfullt som innan. Det har bara kommit ett brev till mig med instruktioner om hur man märker upp postlådan med den nya adressen och att man för att underlätta för folk att hitta rät,t även ska sätta upp skyltar upp fastigheten med sitt husnummer.



Det står i brevet från kommunen att varje bostadsentré ska ha sitt eget nummer. Mitt Sommartillhåll fick ett tresiffrigt nummer som jag aldrig hade gissat på. Så bara det vart en riktig nyhet för mig när jag öppnade brevet. Jag hade inte trott att Norrtälje Kommun äntligen skulle ha bestämt sig för vad Mitt Sommartillhåll skulle ha för belägenhetsadress på länge än. Nu vet jag vad jag har att inhandla till Mitt Sommartillhålll. Siffror till Fastigheten och en skylt med adressen på till Min brevlåda. Sen skulle man visst använda båda adresserna åtminstone ett år till på Postlådan. Det är krångligt det här med byte av adress på befintlig fastighet har jag förstått. Nu har dock Mitt Sommartillhåll fått sin nya adress. Få se hur länge det dröjer innan jag lär mig den. Visserligen visste jag vägnamnet sedan förrut. Men numret var helt nytt för mig. Så nu får jag plugga vägsiffra...


/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Roggan

Publicerad 2012-02-28 21:07:19

Kommunerna jobbar inte så fort kan jag tro. Kram

Postat av: KajsaLisa

Publicerad 2012-02-29 03:06:13

Har hört talas om det, en av anledningarna jag har hört är att utryckningsfordon skall kunna hitta lättare när det är bråttom.

Postat av: Fenixmona

Publicerad 2012-02-29 07:21:14

Snacka om långbänk...men det blev i alla fall en adress till slut! Kramiz

Postat av: Ama de casa

Publicerad 2012-02-29 10:35:40

Åh Grattis! Ditt sommartillhåll FINNS! :-)

Postat av: krulli

Publicerad 2012-02-29 19:47:42

Bättre sent än aldrig?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela