Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Tokigt amerikanskt förslag

Publicerad 2012-12-09 17:06:19 i Nyheter,

  Läser i Aftonbladet om att Stjärnornas Krig snart kan bli verklighet. Redan har mer än 9 000 stycken amerikaner skrivit på ett heltokigt förslag, som går ut på att bygga en dödsstjärna med inspiration från Stjärnornas Krig. Enligt förslaget ska detta stärka USAs försvar och skapa mängder med jobb. Låter ju i och för sig bra, men det är bara så att ett sådan här rymdvapen skulle kunna förgöra en hel planet. 
  Då är det väl någon som säger att vi kan nog klara oss utan den planeten. Jag inte så säker på det. För om våran plats i universum skulle rubbas skulle också våran existens på denna planet kunna gå om intet. Så jag säger måtte de kasta det förslaget i papperskorgen. För annars är inte frågan om denna planet kommer att gå under utan när. Det spelar i så fall mycket liten roll med miljöförstöring och annat. Detta supervapen lär nog ta kål på oss långt innan detta med klimatkatastrofer och dylikt kommer att drabba oss. 
  Hur kan amerikanerna vara så dumma att de kommer på något liknande. Sen att efter 25 000 digitala underskrifter kommer amerikanska tjänstemän vara tvungna att överväga att kopiera rymdvapnet – komplett med laser som kan förgöra en hel planet. Dvs det behövs bara 25 000 dumskallar till amerikaner för att få detta att övervägas att göras och finns det sedan ett antal dumbommar till tjänstemän där så är jordens undergång ett faktum. Vi får hoppas att det inte blir så många knäppskallar som skriver under på detta idiotiska förslag. För blir det verklighet är jag övertygad om att denna planet är borta ganska snart pga att vi endara har krockat med en planet för att vi inte kunde förutse det eller att att den blivit obebolig pga att vår plats i universum har rubbats. Snart kanske jorden också ser ut som Mars t.ex om inte vansinnet stoppas innan det är försent...
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela