Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Snö? Nu?

Publicerad 2012-04-14 19:05:31 i Regionalt,

 

   Idag när jag vaknade och tittade ut genom fönstret upptäckte jag till min förvåning att det hade snöat. Inte lite heller. Det var ungefär en decimeter utanför mig såg jag. Min bil var översnöad och det yrde stora snöflingor i luften. Jag trodde att jag drömde fortfarande. Men det var helt fel. Det upptäckte jag snabbt.
  Jag fick ännu en gång rädda mina blommor som stod på balkongen in i värmen. Det är mitten på April och det snöar. Man får inte ha dubbdäcken på bilen om det inte är eller riskerar att bli vinterväglag. Jag glad att jag kör med odubbade däck och får ha mina däck på. Annars hade det nog blivit lite besvärligt.
   Det har varit fullt av bilolyckor och avåkningar samt folk som har kört fast pga det vinteraktiga väglaget. De flesta har ju laglydigt bytt till sommardäck. Jag har alltid undrat varför de satte denna gräns för vinterdäck och nu finns det väl all anledning att se över det. Ibland försvinner snön snabbt, ibland blir den kvar och ibland försvinner den för att återkomma som nu. 
 Som om det inte vore nog med det besvärliga väglaget har många också blivit utan el. Snön har helt enkelt blivit för tunga för många grenar som ramlat ned över ledningarna. För att inte tala om de träd som har vält över dessa ledningar. Så nu har vintern återkommit med full fart igen. Fast jag tror inte att det var många som ville ha tillbaka den igen ännu. De flesta verkar villa ha vår, sommar och höst emellan.
  I vilket fall som helst så har april lurat oss vädermässigt igen. Än är det inte vår. Det kan man konstatera när man tittat ut...

/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2012-04-14 19:44:28

April lurer oss, hvert eneste år :-)'Like lite morsomt, hver gang.

Har strømmen kommet tilbake? Leste på tekst-tv at det var mange foruten.

Håper solen skinner for deg i morgen :-)

Ha en fin kveld.

Postat av: Veiken

Publicerad 2012-04-14 19:47:04

Jag tycker inte om snö på vintern och definitivt inte nu... Usch! :(

Postat av: Ama de casa

Publicerad 2012-04-14 20:14:33

Förlåt om jag frågar, men vad är det där vita för nåt? ;-)



Det är så trist med dom där bakslagen när våren har visat sig...

Postat av: Roggan

Publicerad 2012-04-14 20:20:52

Kan förstå att du blev chockad. Snö nu, jag ska ju snart plocka fram Mc:n. Här har vi haft sol hela dagen. Kram

Postat av: Freedomtravel

Publicerad 2012-04-15 08:51:19

Jag fick nästan lite julkänsla igår när jag vaknade och tittade ut... ;)

Inte riktigt den känslan jag var sugen på dock...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela