Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Slutsnusat i Sverige?

Publicerad 2012-04-19 20:52:00 i Nyheter,

  Snart är även snuset ett minne blott i Sverige. Först har Sverige och Folkhälsoinstitutet tagit itu med rökarna och deras cigaretter. Nu har turen kommit till snusarna. EU-kommissionen vill förbjudat smaktillsater i tobaken och går förslaget igenom, så kan det vara färdigsnusat i Sverige. Detta skulle beröra cirka en miljon svenskar. 
  Det är bara att konstatera att Sverige är ett land där det snart är förbjudet att både röka och snusa. Är det inte lika bra att de förbjuder tobaken totalt när de ändå håller på. Varför hålla på dutta så här? Nej, ta nu ett rejält ordentligt beslut och förbjud all tobak och allt som har med det att göra. Så har ni nog lyckats fixa till en friskare befolkning. De där andra fåninga förbuden är ju så lätta att kringgå och komma runt. Så de lär ju bli en sport för alla som snusar att tillverrka sitt eget snus istället för det som finns att köpa.
  Så detta är ju bara larv egentligen. Folk lär nog fortsätta att snusa ändå. Förbjudet med smaksatser i tobak eller inte...

/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: fenixmona

Publicerad 2012-04-20 07:21:35

Jaha, sen ska det förbjudas andra onyttigheter t.ex chips och godis, allthop. Vissa frukter för de är för söta och fetma är farligt...Fast det heter ju inte förbudssverige för ingenting. kramiz

Postat av: Vicke

Publicerad 2012-04-20 08:32:40

när det gäller förbud mot snus så är jag emot det, det är bättre om rökarna kan klara sig med snus i stället för att röka, ha en fin dag nu

Postat av: Roggan

Publicerad 2012-04-20 18:48:40

Man kan undra när de ska förbjuda alkoholen, den är ju i alla fall den farligaste drogen. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela