Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Mordern konst tårta

Publicerad 2012-04-17 19:27:03 i Nöjen,

  Just nu får Morderna museet mycket kritik för en av sina tårtor som Kulturminister Lena Adolfsson Liljeroth skar en bit av. Av den orsaken krävs kulturministern på avgång. Det som kulturministern har ägnat sig åt är inget annat än ren rasism anser de. :(
 Som om det inte vore nog med den kritik de har fått utstå, så har de också blivit bomhotade på grund av detta. Det var efter 16.00 idag som en person ringde och bombhotade Morderna Museet och talade om att Museet var rasistiskt. Museet utrymdes och bombhund kallades till platsen. Allt för en tårtas skull. (Undra om den var god att äta. Kulturminstern skar sig en bit och jag antar att hon provsmakade den också. ) En tårta kan ställa till mycket rabalder och åstadskomma mycket. Det kan konstateras efter detta. :O
  I vilket fall kan det konstateras att tårta provocerade grovt och att det fanns folk som ogillade detta skarpt. Så skarpt ogillade de Morderna Museets nya konst som ställdes ut, så att de bombhotade Museet. Kan inte vara så där jättekul att jobba där nu. :thumbdown:
  Sen ska  jag berätta en liten sak till. Mitt Sommartillhåll är INTE identiskt med den jämnåriga kvinnas hus som sommarbor i grannskapet där och jobbar på Morderna Museet. Just det. Det finns folk som tydligen tycker att denna konstinstallation är helt okej eller åtminstone så okej att de vill jobba På Morderna Museet.  (Åtminstone gjorde hon det sista jag mötte henne.) Så det sådant folk jag har i grannskapet där, om Ni undrar.
  Jag har inget mer att göra med Morderna Museet än att jag har varit där några gånger och kollat in den morderna konsten. Så är det någon som har fått för sig att besöka Morderna museets personal och anhängare.  Hoppa över Mitt sommartillhåll. Det tillhör mig och jag är oskyldig till denna provocerande rasistiska konstinstallation. Visst gillar jag mordern konst men denna här konstinstallationen förstår jag mig inte alls på. Det lilla jag har sett av den. Få se om vi har något Morderna Museet kvar i fortsättningen pga denna
 konstinstallation.
  I vilket fall som helst var det väldigt provoaktivt konstverk de visade upp.:mad: Det har resulterat i krav om avgång för ministrer och bomhot. Vilken smak de har de där på Morderna Museet. Inte min smak i vilket fall den här gången ;)...


/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Roggan

Publicerad 2012-04-17 20:34:09

Tycker allt att det var lite överdrivet. Ska man inte få göra konstverk och annat i svart. Ska allt då bli fördömande. Kram

Postat av: Vicke

Publicerad 2012-04-18 13:16:45

jag hade inte skurit i den tårtan

Postat av: Veiken

Publicerad 2012-04-18 18:00:30

Jag höll på att ramla ur soffan när jag såg tårtan på nyheterna igår. Det var osmakligt och otäckt när hon skar i tårtan och ett huvud skrek..... Jag brukar tåla en del, men det här passerade gränsen för mig i alla fall! :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela