Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Denna veckas Fototriss

Publicerad 2012-04-29 17:43:29 i Allmänt,

      

  Förra veckan var det ingen Fototriss. Det är det däremot denna vecka.
 Veckans tema för Fototriss är: TEXT I BILD.  Vad kan hitta för texter i
 bilder att visa. Jag tar till dessa.



Först ut blir en bild från en arbetsplats som jag har jobbat på. Norrtälje gamla lasarett 
som ersatts av ett nytt sjukhus och numera fungerar som husläkarmottagning mm. 




Det här är en bild som är tagen vid Stockholms Östra, som är station för Roslagsbanan 
och det är tydligt att ett tåg som går där gör reklar för "DN Med ögonen på Stockholm" 
står det att läsa på sidan av tåget.



Sist kommer en bild av ett känt kaffemärke. Vill Du se vad andra Fototrissare 
visar för bilder på detta tema så kika in på denna sida...

/Ma


 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: 4U2

Publicerad 2012-04-29 18:16:44

Då fick du en varierad triss! ;)

Postat av: Roggan

Publicerad 2012-04-29 19:36:42

Smarta triss bilder får jag säga. Kram

Postat av: Pialotta

Publicerad 2012-04-29 23:56:58

Den gamla byggnaden gillar jag .. inte ofta man ser Lasarett så här skyltat :)

Postat av: Ingalill

Publicerad 2012-04-30 05:10:43

Gillar den första bäst,bra trissat :)

Postat av: fenixmona

Publicerad 2012-04-30 05:30:34

Jag har förstått att det gäller att ha fantasi om man ska "fototrissa" Kramiz

Postat av: Anna T

Publicerad 2012-04-30 06:19:23

Fin blogg!

Har du några planer för Valborg :D?

Postat av: Ama de casa

Publicerad 2012-04-30 13:12:35

Fin triss!

Jag har alltid undrat vad det är för skillnad mellan sjukhus och lasarett... :-)

Postat av: KajsaLisa

Publicerad 2012-04-30 15:29:33

Skön triss. Trodde först det var gamla Stadshotellet till jag såg skylten.

Postat av: krulli

Publicerad 2012-04-30 18:15:18

Gillar den första. Påminner om svunna tider på något sätt. INte många anläggningar som kallas lasarett längre.

Postat av: Veiken

Publicerad 2012-05-01 21:56:07

Översta bilden gillar jag verkligen. Tänk om väggar kunde tala och berätta vad som hänt i det huset...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela