Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Årets nya sjukdom...

Publicerad 2011-10-31 20:06:14 i Allmänt,

 Sockerberoende. Det är tydligen att forskarna kommit fram till att socker och fett är beroendeframkallande. Dessutom lär det ge en lika stor kick som kokain. Då vet vi nog varför folk i detta land är så överviktiga och envisas med att äta fel sorts mat. De är ju beroende av den stora kicken som fett och socker utgör.  Detta är bevisat i djurförsök i Templeuniversitetet i Philadelphia. Här i Sverige tror vi inte lika mycket på det. Åtminstone är inte sockerberoende en sjukdom i Sverige. Men de finns de som hävdar att vi mycket snart kommer att göra det.
  Tänk vad mycket nya sjukdomar vi har fått de senaste åren som ingen kände till förrut. Vem hade hade hört talas om sockerberoende förrut. Jag hade det inte och jag tror ytterst få andra har gjort det. Nu verkar det som om det blir nästa nya sjukdom. Undra vad nästa års sjukdom är för något? Det verkar ju som om vi får en ny sjukdom per år. Tror inte snart att det finns några friska människor i detta land. För alla verkar vi lida av någon sjukdom och gör vi det inte ännu, så lär vi snart komma att göra det. För då kommer forskarna hitta en ny sjukdom. Årets nya sjukdom tror jag bilr sockerberoende...

/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Veiken

Publicerad 2011-10-31 21:01:47

Årets sjukdom, låter nästan som årets julklapp. Lite makabert, men vi människor är ju makabra!

Postat av: Roggan

Publicerad 2011-10-31 21:13:32

Tur att jag inte har något sockerberoende, har ju alla reden Diabetes (sockersjukan som de sa förr.) Kram

Postat av: Sladdertackan

Publicerad 2011-11-01 10:37:43

Men visst är det lätt att bli beroende av sötsaker, men fett? Kan man blir beroende av fett???? Urk.

Postat av: Ama de casa

Publicerad 2011-11-01 10:42:35

Jag är inte särskilt sockerberoende, men nån gång ibland kan jag få ett sånt sötsug så det inte är klokt! Som tur är så har vi nästan aldrig några sötsaker hemma...

:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela