Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Strömslöst och tågkaos i Sydsverige.

Publicerad 2011-05-31 20:10:10 i Resor,



Läst just att det var strömlöst och tågkaos i Sydsverige. Någon hade grävt av en kabel och genast hände detta. Tågen slutade att gå och elen fungerade inte. Det är inte bara på vintern detta händer utan även sommartid. Vi har förrut ropat på att de måste ha beredskap för den första snön. Det kanske vore dags att inha lite beredskap för att elen kanske inte alltid fungerar som den ska.
Detta beror ibland på den mänskliga faktorn som i detta fall och ibland på bristande underhåll. I vilket fall lider jag med tågresenärer som inte får vare sig kliva på eller av i Landskrona. Kan ju inte vara så roligt att bli frånåkt eller inte få kliva av där man hade tänkt sig. Det är brandrisk i Karlskrona på tågstation och därför detta.
Vore det inte ide för våra styrande att ta tag i problemet med vår eftersatta infrastruktur. För det är just vad är som brister, när sådan här händer...


/Ma

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2455543/tagstopp-orsakar-kaos-i-sydsverige

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: charlotte

Publicerad 2011-05-31 21:22:53

ja utan ström så stannar sverige vi blir helt handfallna

Postat av: Veiken

Publicerad 2011-05-31 22:09:42

Helt otroligt vad svårt det är med tågen. Det är inte lätt för passagerarna även om det är den mänskliga faktorn..... Vi får hoppas att det vänder snart!

Postat av: Karin

Publicerad 2011-05-31 22:25:00

SJ är ju bara underbara....

Skräckexemplet på hur de behandlar folk i nödsituationer tycker jag i alla fall var händelsen förra sommaren utanför Stockholm, när folk inte alls fick kliva av fast de häll på att dö av värmeslag.

Du kan läsa om det här: http://karin.hermansro.se/?p=5090

Postat av: KajsaLisa

Publicerad 2011-05-31 23:19:18

Det konstiga är inte att det händer, det konstiga är att dom inte verkar lära sig något av misstagen.

Postat av: Ama de casa

Publicerad 2011-06-01 10:54:33

Det är så himla synd att tågen ska vara så opålitliga. Det är ju så otroligt mycket skönare än att åka exempelvis buss. Men man väljer ju ofta bussen ändå, om man vill vara säker på att komma fram.

Postat av: diana

Publicerad 2011-06-01 19:59:14

Trist att det alltid krånglar med just tågen. Min make jobbar på trafikverket med utrop och information och när tågen krånglar så blir det riktigt stressigt. Men han trivs :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela