Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Politikernas klädval

Publicerad 2011-05-30 18:33:35 i Kläder,

  Det kan inte vara lätt att vara politiker. Speciellt inte sossepolitiker. Det kan jag konstatera efter att  ha läst om Juholts skärp. Förrut var Sahlins väska som var föremål för mediernas granskning. De gillade inte att den kostade 6000 kr. Jag konstaterar bara att hon säkert hade råd att köpa sig den väskan om hon ville ha den. (Hon hade ju dessutom fått den.)
  Jag kan snabbt konstera att jag knappast skulle passa som politiker. Jag skulle inte klara av den hårda granskningen av mitt klädval som de måste gå igenom. Tänk var de skulle säga om mina Escada glasögon som jag köpte för mindre än 300 kr samt linne från Vila 49 kr, kjol från Fransa 50 kr, Jeans från Jackpot 98 kr. Oj, jag måste ju bara vara rent ut sagt förfärlig.  
  Så jag bryr mig inte särskilt mycket om vad Sossarnas partiledare har för märken på sina kläder. Det där med piratkopior kan många gånger vara jättesvårt att skilja ifrån äkta vara och priset behöver faktiskt inte vara det avgörande i det fallet. Har sett åtskilliga saker som man prismässigt kan ta för kopior, men inte är det. Det finns alltid plats för företag som köper direkt från tillverkaren och därav kan sälja det mycket billigt. De kommer ju undan alla mellanhänder. Ofta hittar man dessa butiker i närheten av Stormarknader och turiststråk. Precis på sådana ställen som Juholt köpte sitt skärp.
  Så innan man sågar skärpet bör man nog ta sig en extra titt på det och kolla om det är en kopia eller inte? Jag faktiskt tveksam till detta. Den kan faktiskt vara äkta, även om det är nära till hands att tro att det är en piratikopia. Var den äkta var det ett riktigt fynd....

/Ma


http://www.expressen.se/nyheter/1.2454099/hakan-juholt-far-stark-kritik-for-piratskarpet


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Roggan

Publicerad 2011-05-30 20:32:39

Det är nog samma sak för mig som för dig tror jag.

Postat av: Karin

Publicerad 2011-05-30 21:21:55

Tur man inte är politiker, så kan man skita i om det är äkta eller inte. ;)

Postat av: Stattinskan

Publicerad 2011-05-31 07:11:38

Har inte våra välutbildade journalister något vettigare att skriva om? :-/

Gomorron:-)

Postat av: Vicke

Publicerad 2011-05-31 08:19:57

ja, granskningen går till överdrift, ha en fin dag nu

Postat av: Aurora

Publicerad 2011-05-31 08:42:01

Jag köper det som är snyggt. Märket spelar ingen roll för mig

Postat av: Karpstryparn

Publicerad 2011-05-31 13:28:45

Nej, Juholt får det inte lätt att åteupprätta den socialdemokratiska andan, i så fall måste han förflytta sig tillbaka till då Tage ERlander ledde sossarna.



Svar om FSS: Precis, dess namn låter för militäraktigt.

Angående så de har tänkt: Det har jag väldigt svårt att tro, däremot kan namnet kanske vara valt av två orsaker: Dels för att väcka uppmärksamhet och dels för organisationen ska framstå som lite militärisk.

Dock blir det en smula galet om en organisation försöker få sig själv att framstå som någonting den inte är, men det är ju en annan sak.

Men som du säger, det kan ju finnas en tredje orsak till namnvalet också.



Dessutom tycker jag inte att en nationalistisk organisation ska syssla med "insamlarverksamhet" avsedd att ge till mat till människor som är hemlösa, FSS ägnar sig åt sådant också.

Nej, låt Frälsningsarme'n sköta sådant istället, eller någon annan hjälporganisation.

Postat av: Ama de casa

Publicerad 2011-05-31 13:28:58

Vad dom håller på, journalisterna... Själv är jag utomordenligt tacksam över att inte vara intressant för dom hyenorna.

:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela