Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Kyrkan morderniseras....

Publicerad 2011-06-29 20:10:00 i Nyheter,





Nu har påven börjat twittra. Det är inte bara ungdomar, folk i karriären och andra vanliga personer som håller på internet. Nu har internet tagit sig in i kyrkans värld. För något annat kan man knappast påstå, nu när påven har börjat twittra.
Premiären var idag kunde jag läsa i Expressens nätupplaga. Så här löd budskapet i det första twitterinlägget: I sitt första Twitter skrev påven: "Vänner, jag har just startat www.news.va. Ärad vare Herren Jesus Kristus!".
Nu skall kyrkan försöka nå yngre målgrupper med troende. Jag tror faktiskt att de lyckas. För nu finns där de unga människorna brukar finnas. Dvs på nätet. Kyrkan har tagit sitt steg in i internetvärlden länge och nu finns de alltså på twitter också...

/Ma


http://www.expressen.se/nyheter/1.2484448/herregud-har-borjar-paven-att-twittra



Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: diana

Publicerad 2011-06-29 21:07:21

Den kyrkan ser ut som den jag såg i Riga.

Postat av: Veiken

Publicerad 2011-06-29 21:43:17

Jag hörde att man kan få dagens bön och annat religiöst på mobilen också.... väldigt opersonligt tycker jag, men som sagt ungdomarna kanske köper det med hull och hår! :)

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-06-29 22:22:25

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 4 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/june/onsdag-dagens-blogg-3.html#comment

Postat av: charlotte

Publicerad 2011-06-30 07:35:25

vad kul att de med tar det steget

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-06-30 11:05:47

Vinnaren av dagens blogg finns uppe nu!kolla ifall det blev du eller anmäl dig till den nya omgången här:

http://anneliih.blogg.se/2011/june/torsdag-dagens-blogg-4.html#comment

Postat av: Vicke

Publicerad 2011-06-30 17:47:00

twittra kommer jag aldrig att börja med, ha en fin kväll nu

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela