Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Konst i ån eller konstigt i ån?

Publicerad 2011-06-30 18:35:26 i Regionalt,

  Imorgon börjar Konst i Ån. Vad är det undrar Ni kanske? Det är antal konstnärer som ställer ut sina verk i ån hellt enkelt. Så när man går förbi ån som går genom Norrtälje så ser man dessa konstverk i ån. Det har varit så i flera år nu.
  Jag minns de första gångerna när dessa utställningsföremål hamnade där. Vad är det för något som några ligister har slängt ned i vår å. Det ser inte klokt ut tyckte vissa. T.o.m att det fanns de som tyckte att de som hade gjort det skulle ställas till ansvar och buras in.
  Idag var det dags för konstnärerna att ställa dit sina verk i ån. Jag såg en del av dem på min lunchpromenad längs ån. Där var ett man som simmande runt i höjd med Intersport och satte ihop några vita delar som jag vet riktigt vad de skulle föreställa. Sedan var det någon som hade satt upp en skylt med en text som var av det inte helt vanliga slaget. När jag närmade mig bron vid Stora Brogatan och Apoteket, så var det en kvinna som höll på att placera ut ett antal betonghuvuden. 
  Jag blir riktigt nyfiken på hur allmänheten ser på Konst i Ån. Gillar de Konst i Ån eller tycker de bara att det är något konstigt i ån...

/Ma

 http://www.konstian.se/Konstnarer.html

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela